PrintPrintEmail this PageEmail this Page

ସବୁ ବୀମା ଅନୁବନ୍ଧ  ବୀମା ଧାରକ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ସୂଚନା ଉପରେ ଆଧାରିତ| ପ୍ରସ୍ତାବ ପ୍ରପତ୍ର ବୀମା ଅନୁବନ୍ଧ ର ଆଧାର ବନେଇ ଥାଆନ୍ତି|

ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର ର ପଲିସି କୁ ଦେଖି, କେତେକ ପଏଣ୍ଟ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ପଲିସି ଠାରୁ ଭିନ୍ନ, ଉପରୋକ୍ତ ସହିତ ଅତିରିକ୍ତ ନିମ୍ନରେ ଦିଆଯାଇଛି| (ଦୟାକରି ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ କି  ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା ଦସ୍ତାବିଜ ସଂକେତକ ଏବଂ ଦାବି କରିବା  ପରିସ୍ଥିତି ଉପରେ ଆଧାରିତ, ବୀମା କର୍ତ୍ତା ଅତିରିକ୍ତ ଦସ୍ତାବିଜ ପାଇଁ ଅନୁରୋଧ କରିପାରନ୍ତି)

PrintPrintEmail this PageEmail this Page

ଆପଣ ଦୁଇଟି ଉପାୟରେ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୀମା ଦାବି ଆବେଦନ କରି ପାରିବେ|ଆପଣ କ୍ୟାସଲେସ ଦାବି ପାଇଁ ଯାଇ ପାରିବେ ନଚେତ ଆପଣ ଦାବି ପାଇଁ ପ୍ରତି ପୁର୍ତ୍ତି ପ୍ରାପ୍ତ କରି ପାରିବେ|ତଳେ ଦିଆ ଯାଇଥିବା ପ୍ରକ୍ରିୟା ଗୁଡିକୁ ଅନୁସରଣ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ

କ୍ୟାସଲେସ ସୁବିଧା କେବଳ ଆମେ ସଂସ୍ଳିଷ୍ଟ ଥିବା ଟିପିଏ ର ଡାକ୍ତର ଖାନା ନେଟୱର୍କ ମଧ୍ୟରେ ଉପଲବ୍ଧ ଏକ ବିଶେଷ ଡାକ୍ତରଖାନା ର ନେଟୱର୍କିଂଗ ରେ ସାମିଲ ଥିବାର ସ୍ଥିତି ବିଷୟରେ ଆମ ଟିପିଏ ରୁ ବୁଝିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତାବ ଦିଆଯାଉଛି|

ଏହି ସୁବିଧା ଅନୁସାରେ ନେଟୱର୍କିଂ ଡାକ୍ତର ଖାନା ରେ ବିନା ନଗଦ ଅନୁରୋଧ ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଔପଚାରିକତା କୁ ପୂରଣ କରିବାରେ ସହାୟକ ହୋଇଥାଏଆପଣ ଆପଣଙ୍କ ସ୍ଵାସ୍ଥ୍ୟ ପତ୍ର ରେ ଦିଆ ଯାଇଥିବା ଆପଣଙ୍କ ସଦସ୍ୟତା ସଂଖ୍ୟା ର ଦ୍ୱାହି ଦେଇ ଆପଣ ଆମର ତୃତୀୟ ପକ୍ଷ ପଶାସକଙ୍କ ସହିତ ତାଙ୍କ ହେଲ୍ପଲାଇନ ନମ୍ବର ରେ ସଂପର୍କ କରି ପାରିବେ|.

ନଗଦ ରହିତ ଦାବି ଦୁଇ ପ୍ରକାରର

  • ଆପାତକାଳିନ ଭର୍ତ୍ତି କ୍ଷେତ୍ରରେ ନଗଦ ରହିତ ଦାବି ର ପ୍ରକ୍ରିୟା
  • ଯୋଜନାବଦ୍ଧ ଭର୍ତ୍ତି କ୍ଷେତ୍ରରେ ନଗଦ ରହିତ ଦାବି ର ପ୍ରକ୍ରିୟା

ଆପାତକାଳିନ ଭର୍ତ୍ତି କ୍ଷେତ୍ରରେ ନଗଦ ରହିତ ଦାବି ର ପ୍ରକ୍ରିୟା:

  • ସୋପାନ 1: ନେଟୱର୍କ ଡାକ୍ତର ଖାନା କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଭର୍ତ୍ତି ସମୟରେ ତୃତୀୟ ପକ୍ଷ ପଶାସକଙ୍କ ସହିତ ତାଙ୍କ ହେଲ୍ପଲାଇନ ନମ୍ବର ରେ ସୂଚିତ କରନ୍ତୁ ଆପଣଙ୍କ ସଦସ୍ୟତା ସଂଖ୍ୟା ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତୁ
  • ସୋପାନ 2: ଡାକ୍ତର ଖାନା ରେ ଥିବା ବୀମା ସହାୟକ ଟେବୁଲ ରେ ଉପଲବ୍ଧ ନଗଦ ରହିତ ଅନୁରୋଧ ଫର୍ମ ପୂରଣ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଏହାକୁ ଆପଣଙ୍କ ଚିକିତ୍ସକଙ୍କ ଠାରୁ ପ୍ରମାଣିତ କରନ୍ତୁ
  • ସୋପାନ 3: ନଗଦ ରହିତ ଅନୁରୋଧ ଫର୍ମ ସହିତ ସଂପର୍କିତ ଡାକ୍ତରୀ ଦସ୍ତାବିଜ ଟିପିଏ କୁ ଫ୍ୟାକ୍ସ କରନ୍ତୁ
  • ସୋପାନ 4:ଟିପିଏ ଦସ୍ତାବିଜ ର ଜାଂଚ କରିବେ ଏବଂ ନିଷ୍ପତି ଡାକ୍ତରଖାନାକୁ ବ୍ୟକ୍ତ କରିବେ|ଟିପିଏ ନଗଦ ରହିତ ସେବା କୁ ମଂଜୁରି ଦେଇ ପାରିବେ କିମ୍ବା ଆବଶ୍ୟକ ସ୍ଥଳରେ ଅଧିକ ସୂଚନା ପାଇଁ କଲ କରି ପାରିବେ|
  • ସୋପାନ 5: ଟିପିଏ ଠାରୁ ନଗଦ ରହିତ ସେବା ର ଅନୁମୋଦନ ପାଇବା ପରେ, ଡାକ୍ତରଖାନା ବିଲ(ପଲିସି ସୀମା ମଧ୍ୟରେ)ସିଧା ସଳଖ ହିସାବ କରାଯିବ|ଟେଲିଫୋନ ଶୁଳ୍କ, ଖାଦ୍ୟ, ପରିଚାରକ ଶୁଳ୍କ ପର ଅସ୍ୱୀକାର୍ଯ୍ୟ ମାତ୍ରା ଆପଣଙ୍କୁ ବହନ କରିବାକୁ ପଡିବ|;
  • ସୋପାନ 6: ଟିପିଏ ଠାରୁ ନଗଦ ରହିତ ସେବା ର ଅନୁମୋଦନ ନପାଇଲେ, ଡାକ୍ତରଖାନା ରେ ବିଲ ଦୟାକରି ହିସାବ କରି ପଇଠ କରି ଦିଅନ୍ତୁ ଏବଂ ପ୍ରତିପୂର୍ତ୍ତି ପାଇଁ ଆବେଦନ କରନ୍ତୁ|ଦାବି ପଲିସିର ନିୟମ ଏବଂ ସର୍ତ୍ତ ଅନୁଯାୟୀ ପ୍ରକ୍କ୍ରିୟା କରାଯିବ|

ଆମ ଟିପିଏ କୁ ନଗଦ ରହିତ ସେବାର ନିର୍ଣ୍ଣୟ କୁ ମଂଜୁରି ଦେବା ପାଇଁ ଟର୍ନ ଆରାଉଣ୍ଡ ସମୟ ସମସ୍ତ ଦସ୍ତାବିଜ ପାଇବାର 24 ଘଣ୍ଟା ପରେ|

ଯୋଜନାବଦ୍ଧ ଭର୍ତ୍ତି କ୍ଷେତ୍ରରେ ନଗଦ ରହିତ ଦାବି ର ପ୍ରକ୍ରିୟା

  • ସୋପାନ 1: ଆମ ସୂଚିରେ ଥିବା ନେଟୱର୍କ ଡାକ୍ତର ଖାନା ମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଚିକିତ୍ସା ପାଇଁ ଏକ ଡା୍କ୍ତରଖାନା ଚୟନ କରନ୍ତୁ
  • ସୋପାନ 2: ଆପଣ ଆପଣଙ୍କ ସ୍ଵାସ୍ଥ୍ୟ ପତ୍ର ରେ ଦିଆ ଯାଇଥିବା ଆପଣଙ୍କ ସଦସ୍ୟତା ସଂଖ୍ୟା ର ଦ୍ୱାହି ଦେଇ ଆପଣ ଆମର ତୃତୀୟ ପକ୍ଷ ପଶାସକଙ୍କ(TPA) ସହିତ ତାଙ୍କ ହେଲ୍ପଲାଇନ ନମ୍ବର ରେ ସଂପର୍କ କରି ଭର୍ତ୍ତି ହେବାର ତିନି ଦିନ ପୂର୍ବରୁ ସୂଚନା ଦିଅନ୍ତୁ
  • ସୋପାନ 3: ଡାକ୍ତର ଖାନା ରେ ଥିବା ବୀମା ସହାୟକ ଟେବୁଲ ରେ ଉପଲବ୍ଧ ନଗଦ ରହିତ ଅନୁରୋଧ ଫର୍ମ ପୂରଣ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଏହାକୁ ଆପଣଙ୍କ ଚିକିତ୍ସକଙ୍କ ଠାରୁ ପ୍ରମାଣିତ କରନ୍ତୁ
  • ସୋପାନ 4: ନଗଦ ରହିତ ଅନୁରୋଧ ଫର୍ମ ସହିତ ସଂପର୍କିତ ଡାକ୍ତରୀ ଦସ୍ତାବିଜ ଟିପିଏ କୁ ଫ୍ୟାକ୍ସ କରନ୍ତୁ
  • ସୋପାନ 4:ଟିପିଏ ଦସ୍ତାବିଜ ର ଜାଂଚ କରିବେ ଏବଂ ନିଷ୍ପତି ଡାକ୍ତରଖାନାକୁ ବ୍ୟକ୍ତ କରିବେ|ଟିପିଏ ନଗଦ ରହିତ ସେବା କୁ ମଂଜୁରି ଦେଇ ପାରିବେ କିମ୍ବା ଆବଶ୍ୟକ ସ୍ଥଳରେ ଅଧିକ ସୂଚନା ପାଇଁ କଲ କରି ପାରିବେ|.
  • ସୋପାନ 6: ଟିପିଏ ଠାରୁ ନଗଦ ରହିତ ସେବା ର ଅନୁମୋଦନ ପାଇବା ପରେ, ଡାକ୍ତରଖାନା ବିଲ(ପଲିସି ସୀମା ମଧ୍ୟରେ)ସିଧା ସଳଖ ହିସାବ କରାଯିବ|ଟେଲିଫୋନ ଶୁଳ୍କ, ଖାଦ୍ୟ, ପରିଚାରକ ଶୁଳ୍କ ପର ଅସ୍ୱୀକାର୍ଯ୍ୟ ମାତ୍ରା ଆପଣଙ୍କୁ ବହନ କରିବାକୁ ପଡିବ|
  • ସୋପାନ 7: ଟିପିଏ ଠାରୁ ନଗଦ ରହିତ ସେବା ର ଅନୁମୋଦନ ନପାଇଲେ, ଡାକ୍ତରଖାନା ରେ ବିଲ ଦୟାକରି ହିସାବ କରି ପଇଠ କରି ଦିଅନ୍ତୁ ଏବଂ ପ୍ରତିପୂର୍ତ୍ତି ପାଇଁ ଆବେଦନ କରନ୍ତୁ|ଦାବି ପଲିସିର ନିୟମ ଏବଂ ସର୍ତ୍ତ ଅନୁଯାୟୀ ପ୍ରକ୍କ୍ରିୟା କରାଯିବ|

ଆମ ଟିପିଏ କୁ ନଗଦ ରହିତ ସେବାର ନିର୍ଣ୍ଣୟ କୁ ମଂଜୁରି ଦେବା ପାଇଁ ଟର୍ନ ଆରାଉଣ୍ଡ ସମୟ ସମସ୍ତ ଦସ୍ତାବିଜ ପାଇବାର 24 ଘଣ୍ଟା ପରେ|.

ଦାବିର ପ୍ରତିପୂର୍ତ୍ତି ପ୍ରକ୍ରିୟା

ଯଦି ଆପଣ ନେଟୱର୍କ ଡାକ୍ତରଖାନା ରେ ନଗଦ ରହିତ ସେବା ନେଇ ନାହାନ୍ତି କିମ୍ବା ଆପଣ ଚିକିତ୍ସା ନେଇଥିବା ଡାକ୍ତରଖାନା ନେଟୱର୍କ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ନୁହେଁ ତେବେ ଆପଣ ମୂଳ ଦସ୍ତାବିଜ ଜମା କରି ପ୍ରତିପୂର୍ତ୍ତି ଦାବି କରିପାରିବେ|.

  • ସୋପାନ 1:ଭର୍ତ୍ତି ହେବା ପରେ ତୁରନ୍ତ କିମ୍ବା ଡାକ୍ତରଖାନାରୁ ଛୁଟିବାର ସାତ ଦିନ ମଧ୍ୟରେ ଟୋଲ ନମ୍ବର - 1800 103 5499 ଦ୍ୱାରା ଇଫକୋ(ଆଇଏଫଏଫସିଓ)-ଟୋକିଓ କୁ ସୂଚିତ କରନ୍ତୁ ତାପରେ ନୁହେଁ| ଦାବି ପାଇଁ ସୂଚିତ କରିବା ସମୟରେ ଆପଣ ଆପଣଙ୍କ ବୀମାର ସାର୍ଟିଫିକେଟ ସଂଖ୍ୟା ଦର୍ଶାନ୍ତୁ
  • ସୋପାନ 2:ଚିକିତ୍ସା ନିଅନ୍ତୁ ଏବଂ ଡାକ୍ତରଖାନା ରେ ବିଲ ଦୟାକରି ହିସାବ କରି ପଇଠ କରି ଦିଅନ୍ତୁ ଏବଂ ତାପରେ ପ୍ରତିପୂର୍ତ୍ତି ପାଇଁ ଆବେଦନ କରନ୍ତୁ|.
  • ସୋପାନ 3: ଆମ ୱେବସାଇଟର ରୁ ପ୍ରାସଂଗିକ ଦାବି ଫର୍ମ ଡାଉନଲୋଡ କରନ୍ତୁ (କିମ୍ବା) ଏକ ଫର୍ମ ପାଇଁ ଆମ କଲ ସେଣ୍ଟର କୁ ଅନୁ୍ରୋଧ କରନ୍ତୁ|

ଦାବି ଦସ୍ତାବିଜ ସ୍ଥାନୀୟ ଇଫକୋ(ଆଇଏଫଏଫସିଓ) ଟୋକିଓ ଦପ୍ତର ଠିକଣାରେ ଜମା କରାଯାଇ ପାରିବ ଯାହା ଟୋଲ ନମ୍ବର 1800 543 5499 ରେ କଲ କରି ପ୍ରାପ୍ତ କରାଯାଇ ପାରିବ|

ଯଦି ଆପଣଙ୍କୁ ଦାବି ପ୍ରକ୍ରିୟା ରେ ମାର୍ଗ ଦର୍ଶନ ର ଆବଶ୍ୟକତା ଅଛି, ତେବେ ମଧ୍ୟ ଆପଣ ଟୋଲ ନମ୍ବର 1800 543 5499 ରେ କଲ କରି ପ୍ରାପ୍ତ କରି ପାରିବେ|

ଦସ୍ତାବିଜ ଜାଂଚ ସୂଚୀ

ପ୍ରତିପୂର୍ତ୍ତି ଦାବି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଜମା କରାଯାଉଥିବା ଦସ୍ତାବିଜ- ଠିକ ଭାବରେ ଭରା ଯାଇଥିବା ଦାବି ଫର୍ମ ସହିତ ଚିକିତ୍ସକଙ୍କ ପ୍ରମାଣପତ୍ର|

  • ଡିସ୍ଚାର୍ଜ (ଡାକ୍ତରଖାନା ରୁ ଛୁଟି) ସାରାଂଶ
  • ବିଲ୍‍
  • ପ୍ରେ୍ସ୍କ୍ରିପସନ
  • ଅଗ୍ରିମ ଏବଂ ଅନ୍ତିମ ରସିଦ
  • ନିଦାନ ପରୀକ୍ଷଣ ରିପୋର୍ଟ,ଏକ୍ସ-ରେ, ଇସିଜି, ସ୍କାନଏବଂ ଅନ୍ୟ ଚିତ୍ର

ଆବଶ୍ୟକ ପଡିଲେ ଦାବି ପ୍ରସଂସ୍କରଣ ଦଳ ଉପରୋକ୍ତ ଛଡା ଅନ୍ୟ ଦସ୍ତାବିଜ ଖୋଜି ପାରନ୍ତି|

ଦୟାକରି ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ

  • ସମସ୍ତ ଆବଶ୍ୟକୀୟ ଦସ୍ତାବିଜ ଏବଂ ଅତିରିକ୍ତ ଦସ୍ତାବିଜ/ କିଛି ଆବଶ୍ୟକୀୟ ସୂଚନା ଯଦି ମଗାଯାଇଥାଏ ପାଇବା ପରେ ସେସବୁ ର ଜାଂଚ କରି ଦାବି ପ୍ରସଂସ୍କରଣ କରାଯାଇଥାଏ|
  • ଯଦି ଦାବି ସ୍ୱୀକାର୍ଯ୍ୟ ହୁଏ ତେବେ ଆପଣଙ୍କ ପାଖକୁ ଚେକ ପଠାଯିବ ଯଦି ନୁହେଁ ତେବେ ଆପଣଙ୍କ ପାଖକୁ ଅସ୍ୱୀକାର୍ଯ୍ୟ ପତ୍ର ପଠାଯିବ|
  • ପ୍ରତିପୂର୍ତ୍ତି ଦାବି ପାଇଁ ଟର୍ନ ଅରାଉଣ୍ଡ ସମୟ ସମସ୍ତ ଦସ୍ତାବିଜ ପାଇବାର 20 ଦିନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |

ଦାବି ର ଦେୟ

  • ଏହି ପଲିସି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ସମସ୍ତ ଦାବି ଭାରତୀୟ ମୁଦ୍ରାରେ ଦେୟ କରାଯିବ| ଏହି ବୀମା ଉଦେଶ୍ୟରେ ନିଆଯାଉଥିବା ସମସ୍ତ ଚିକିତ୍ସା, ଉପଚାର ଭାରତ ମଧ୍ୟରେ ହିଁ ନିଆଯିବ.
  • ଇଫକୋ(ଆଇଏଫଏଫସିଓ) ଟୋକିଓ ଆଇଆରଡିଏ ନିୟମ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରିଥିବା ନୀତି ଛଡା ଅନ୍ୟ ଅନୁସାରେ ଦେୟ ହୋଇଥିବା/ ହବାକୁ ଥିବା ରାଶି ପାଇଁ ସୁଧ/ଦଣ୍ଡ ଦେୟ କରିବା ପାଇଁ ଉତ୍ତରଦାୟୀ ହେବେ ନାହିଁ|
  • ଯଦି ଦାବି ସ୍ୱୀକାର୍ଯ୍ୟ ହୁଏ ଏବଂ ଦେୟ ସମୟରେ ପ୍ରସ୍ତାବକର୍ତ୍ତା ଜୀବିତ ନଥାନ୍ତି ତେବେ ପ୍ରସ୍ତାବକର୍ତ୍ତାଙ୍କ କାନୁନି ଅଧିକାରୀ ଙ୍କୁ ଦେୟ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ|.

PrintPrintEmail this PageEmail this Page

ପ୍ରସ୍ତାବ ଫର୍ମରେ ବୀମାକାରୀ ପ୍ରଦାନ କରିଥିବା ତଥ୍ୟ ଭିତ୍ତିରେ ସମସ୍ତ ବୀମା ଚୁକ୍ତି ହୋଇଥାଏ । ପ୍ରସ୍ତାବ ଫର୍ମ ହି ବୀମା ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଚୁକ୍ତିର ଭିତ୍ତି ଗଠନ କରେ । 

ଦେୟ ଦାବି ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ ଆପଣଙ୍କ ସହାୟତା ପାଇଁ କେତେକ ଗୁରୁତ୍ବପୂର୍ଣ୍ଣ ତଥ୍ୟ ।

  • କ୍ଷୟକ୍ଷତି ସଂପର୍କରେ ତୁରନ୍ତ ବୀମାକାରୀଙ୍କୁ ସୂଚନା ଦିଆଯିବ ।
  • ଦେୟ ଦାବି ସଂପର୍କିତ ସୂଚନା ପାଇବା ପରେ ବୀମାକାରୀ ଆପଣଙ୍କ ପାଖକୁ ଏକ ଦାବି ଫର୍ମ ପଠାଇବେ ।
  • ପୂରଣ ହୋଇଥିବା ଦାବି ଫର୍ମ ସହିତ କ୍ଷୟକ୍ଷତିର ଏକ ଆକଳନ ବୀମାକାରୀଙ୍କ ନିକଟରେ ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ । ଆକଳନରେ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ସାମଗ୍ରୀର ପୃଥକ ପୃଥକ ମୂଲ୍ୟ ଦର୍ଶାଇ ଦାଖଲ କରିବା ଭଲ ।
  • କ୍ଷୟକ୍ଷତି ସଂପର୍କରେ ଆକଳନ ପାଇଁ ବୀମାକାରୀ କ୍ଷତିଗ୍ରସ୍ତ ସାମଗ୍ରୀର ନିରୀକ୍ଷଣ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିବେ । ବଡ଼ ଧରଣର କ୍ଷୟକ୍ଷତି ହୋଇଥିଲେ ଜଣେ ଲାଇସେନ୍‌ସପ୍ରାପ୍ତ ବିଶେଷଜ୍ଞ ସର୍ଭେୟରଙ୍କୁ ନିୟୋଜିତ କରାଯିବ ।
  • କ୍ଷୟକ୍ଷତିର ପରିମାଣକୁ ପ୍ରମାଣିତ କରିବା ପାଇଁ ବୀମାକାରୀ ଆବଶ୍ୟକ କାଗଜପତ୍ର ପ୍ରଦାନ କରିବେ ।
  • କ୍ଷୟକ୍ଷତିର କାରଣ ସ୍ଥାପିତ ହୋଇ ନ ପାରିବା କ୍ଷେତ୍ରରେ ବୀମାଭୁକ୍ତ ବିପତ୍ତି ଯୋଗୁଁ ହିଁ କ୍ଷୟକ୍ଷତି ହୋଇଥିବା କଥା ବୀମାଧାରୀଙ୍କୁ ପ୍ରମାଣିତ କରିବାକୁ ହେବ ।
  • ଦାବି ପରିମାଣ ନେଇ ବୀମାଧାରୀ ଏବଂ ବୀମାକାରୀ ରାଜି ହେବା ପରେ ହିଁ ଦାବି ନିରୂପିତ ହୋଇଯିବ ।
  • ପଲିସିର ସର୍ତ୍ତାବଳୀରେ ଉଲ୍ଲେଖ ପରିମାଣଠାରୁ ଅଧିକ ହେଲେ ଦେୟଯୋଗ୍ୟ ଦାବିରୁ ଏହା କାଟି ଦିଆଯିବ ।

ପଲିସିଗୁଡ଼ିକର ବିଭିନ୍ନତା ଦୃଷ୍ଟିରୁ, ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ପଲିସିରେ କେତେକ ବିଶେଷତା ରହିଥିବାରୁ ଉପରୋକ୍ତ ବିଷୟ ସହିତ ନିମ୍ନରେ କେତେକ ଅତିରିକ୍ତ ବିଷୟର ତାଲିକା ଦିଆଗଲା । (ଦୟାକରି ଜାଣି ରଖନ୍ତୁ ଯେ ଉପର ବର୍ଣ୍ଣିତ କାଗଜପତ୍ର କେବଳ ସାଂକେତିକ ଏବଂ ଦେୟଦାବିର ପାରିପାର୍ଶ୍ବିକ ସ୍ଥିତି ଭିତ୍ତିରେ ବୀମାକାରୀ ଅଧିକ କାଗଜପତ୍ର ପାଇଁ ଅନୁରୋଧ କରିପାରନ୍ତି)

ମୋଟର ଯାନ (ବ୍ୟକ୍କ୍ତିଗତ ଏବଂ ଦୁଇ ଚକିଆ ଯାନ) ଦେୟଦାବି

ମୋଟର ପଲିସି ଅନ୍ତର୍ଗତ ଦେୟଦାବି

  • ତୃତୀୟ ପକ୍ଷଙ୍କ ସଂପୃକ୍ତି ଥିବା କୌଣସି ଦୁର୍ଘଟଣା ସଂପର୍କରେ (ଦେୟଦାବି ସମ୍ମିଳିତ ହେବା ଜରୁରୀ ନୁହେଁ) ବୀମାକାରୀଙ୍କୁ ସୂଚନା ଦିଆଯିବା ଉଚିତ ।
  • କ୍ଷତିପୂରଣ ଦେବାକୁ ଆଇନଗତ ଭାବେ ବାଧ୍ୟ କି ନୁହନ୍ତି ତାହା ନିରୂପଣ ନ କରି ହୁଏତ ବୀମାକାରୀ କ୍ଷତିପୂରଣ ଦେବାକୁ ଆଗ୍ରହ ପ୍ରକାଶ କରିପାରନ୍ତି ତେଣୁ ଏହା ପଲିସିର ଏକ ଜରୁରୀ ସର୍ତ୍ତ ଯେ ବୀମାକାରୀଙ୍କ ଅନୁମୋଦନ ବିନା କୌଣସି ଦାବି ଗ୍ରହଣ କରାଯିବ ନାହିଁ କି କୌଣସି ସମାଧାନ ହୋଇପାରିବ ନାହିଁ ।
  • ବଡ଼ ଧରଣର ଦେୟଦାବି କ୍ଷେତ୍ରରେ ବୀମାକାରୀ ହୁଏତ ଡ୍ରାଇଭରଙ୍କ ବିରୋଧରେ ଆପରାଧିକ ମାମଲା ମଧ୍ୟ ପରିଚାଳନା କରିବାକୁ ଇଚ୍ଛା କରିପାରନ୍ତି ଯାହାକୁ ଭିତ୍ତି କରି ଦେୱାନୀ କୋର୍ଟରେ ହିଁ କ୍ଷତିପୂରଣ ଦାବି ସ୍ଥିର କରାଯିବ ।
  • ତୃତୀୟ ପକ୍ଷଙ୍କ ସଂପୃକ୍ତି ଥିବା ସମସ୍ତ ଦୁର୍ଘଟଣା ସଂପର୍କରେ ପୋଲିସକୁ ସୂଚନା ଦେବା ଆବଶ୍ୟକ । ମୋଟର ଯାନ ଆଇନ ଅନୁସାରେ ଜଣେ ତୃତୀୟ ପକ୍ଷ ପୀଡ଼ିତ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଭାବେ ବୀମାକାରୀଙ୍କୁ ବିରୋଧରେ ମାମଲା କରିପାରନ୍ତି । ଯଦି କୁହାଯାଇଥିବା ଦୁର୍ଘଟଣା ସଂପର୍କରେ ବୀମାକାରୀଙ୍କୁ ସୂଚନା ଦିଆଯାଇ ନ ଥିବେ ତେବେ ବୀମାକାରୀ ଏହାକୁ ପଲିସି ସର୍ତ୍ତର ଉଲ୍ଲଂଘନ ରୂପେ ବିଚାର କରିପାରିବେ । ଏଭଳି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଯଦିଓ କୌଣସି ଅଦାଲତଙ୍କ ନିର୍ଦ୍ଦେଶରେ ବୀମାକାରୀଙ୍କୁ କ୍ଷତିପୂରଣ ଦେବାକୁ ପଡ଼େ, ତଥାପି ପଲିସିର ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସର୍ତ୍ତ ଉଲ୍ଳଂଘନ ହୋଇଥିବାରୁ ବୀମାକାରୀ ଏ ବାବଦ ରାଶିକୁ ଦେୟଦାବିରୁ ଆଦାୟ କରିବାର ଏକ ବିକଳ୍ପ ରହିଛି ।

       Procedure
ଦୁର୍ଘଟଣା କ୍ଷେତ୍ରରେ ନେବାକୁ ଥିବା ପଦକ୍ଷେପ

  • ଦୁର୍ଘଟଣା ସଂପର୍କରେ IFFCO-Tokio ସାଧାରଣ ବୀମା କମ୍ପାନୀର ଟୋଲ୍‌ ଫ୍ରି ନମ୍ବର 1800 103 5499କୁ ସୂଚନା ଦେବାକୁ ହେବ ।
  • ଯଦି ବଡ଼ ଧରଣର କ୍ଷତି ହୋଇଥାଏ ତେବେ ଦୁର୍ଘଟଣା ସ୍ଥଳରୁ ମୋଟରଯାନ ହଟାଇବା ପୂର୍ବରୁ ହିଁ ସୂଚନା ଦେବାକୁ ହେବ ଯାହା ଦ୍ବାରା ବୀମାକାରୀ କ୍ଷୟକ୍ଷତି ସ୍ଥଳ ନିରୀକ୍ଷଣ ପାଇଁ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିବେ ।
  • ଏହା ପରେ ମରାମତି ବାବଦ ଖର୍ଚ୍ଚ ଅଟକଳ ପାଇଁ ମୋଟର ଯାନକୁ ଏକ ୱାର୍କସପ୍‌କୁ, ଗ୍ରହଣୀୟତା ଦୃଷ୍ଟିରୁ ଅଧୂକୃତ ୱାର୍କସପ୍‌କୁ ନିଆଯିବ ।
  • ପୂରଣ କରାଯାଇଥିବା ଫର୍ମ ଏବଂ ମରାମତି ଖର୍ଚ୍ଚ ଅଟକଳ ପାଇବା ପରେ ବୀମାକାରୀ ଏକ ବିସ୍ତୃତ ନିରୀକ୍ଷଣ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିବେ ଏବଂ କ୍ଷୟକ୍ଷତି ଏବଂ ମରାମତି ଖର୍ଚ୍ଚ ସ୍ଥିର କରାଯିବ ।
  • ବୀମାକାରୀ ଏହା ଯାଞ୍ଚ କରି ଦେଖିବେ ଯେ ଦୁର୍ଘଟଣା ସମୟରେ ଗାଡ଼ି ଚଳାଉଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କର ବୈଧ ଲାଇସେନ୍‌ସ ରହିଛି ଏବଂ ବୀମାକାରୀଙ୍କ ରେକର୍ଡରେ ଥିବା ଯାନ ହିଁ ଦୁର୍ଘଟଣାଗ୍ରସ୍ତ ଯାନ । ଏହାର ପ୍ରମାଣ ପାଇଁ ସେମାନେ ପଞ୍ଜୀକରଣ ପ୍ରମାଣପତ୍ର (Registration Certificate) ଏବଂ ଦୁର୍ଘଚଣା ସମୟରେ ଗାଡ଼ି ଚଳାଉଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଡ୍ରାଇଭିଂ ଲାଇସେନ୍‌ସ ଯାଞ୍ଚ କରିବେ ।
  • ଉପରୋକ୍ତ ପ୍ରକ୍ରିୟା ସମାପ୍ତ ହେବା ପରେ ହିଁ ମରାମତି କାମ କରିବା ପାଇଁ ମରାମତିକାରୀଙ୍କୁ ଅଧିକାର ଦିଆଯିବ । ବୀମାକାରୀ ହୁଏତ ସିଧାସଳଖ ଗ୍ୟାରେଜକୁ ମରାମତି ବିଲ୍‌ ବାବଦ ଦେୟ ପ୍ରଦାନ କରିପାରିବେ କିମ୍ବା ବୀମାଭୁକ୍ତଙ୍କ ଖର୍ଚ୍ଚ ବାବଦକୁ ପଇଠ କରିପାରିବେ ।

ନିଜ ପକ୍ଷରୁ କ୍ଷୟକ୍ଷତି ଦାବି କ୍ଷେତ୍ରରେ କ'ଣ କରିବେ ?

  • In ଦୁର୍ଘଟଣା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଯଦି କେହି ଆହତ ହୋଇଥାଆନ୍ତି ତେବେ ଦୟାକରି ତାଙ୍କର ଡାକ୍ତରୀ ଚିକିତ୍ସା ବ୍ୟବସ୍ଥା କରନ୍ତୁ । ଯଦି କୌଣସି ଅନ୍ୟ ଯାନ/ବ୍ୟକ୍ତି ସଂପୃକ୍ତ ସେ ସଂପର୍କରେ ବିବରଣୀ ସଂଗ୍ରହ କରିନିଅନ୍ତୁ । ଦୟାକରି ଦୁର୍ଘଟଣା ପାଇଁ କୌଣସି ଅବହେଳାକୁ ସ୍ବୀକାର କରିନିଅନ୍ତୁ ନାହିଁ ଏବଂ ଯଦି ହୁଏ, କ୍ଷତିପୂରଣ ସଂପର୍କରେ କୌଣସି ପ୍ରତିଶ୍ରୁତି ଦିଅନ୍ତୁ ନାହିଁ ।
  • କୌଣସି ଆଘାତ, ମୃତ୍ୟୁ, ତୃତୀୟ ପକ୍ଷ ସଂପତ୍ତି ନଷ୍ଟ, ସିନ୍ଧିଚୋରି, ଚୋରି, ତାଲା ଭାଙ୍ଗି ଚୋରି ଏବଂ ମନ୍ଦ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟପୂର୍ଣ୍ଣ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ, ଧର୍ମଘଟ ଏବଂ ଆତଙ୍କବାଦୀ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ କ୍ଷେତ୍ରରେ ସଂପୃକ୍ତ ପୋଲିସ ଥାନାକୁ ତୁରନ୍ତ ସୂଚନା ଦେବା ଜରୁରୀ ।
  • ୟଦି ଦୁର୍ଘଟଣା ଗୁରୁତର ହୋଇଥିବ ଏବଂ ଗାଡ଼ିକୁ ସେଠାରୁ ହଟାଇବା ସମ୍ଭବ ହେଉ ନଥିବ ତେବେ ଦୁର୍ଘଟଣାସ୍ଥଳରେ ଗାଡ଼ିର ସମୁଚିତ ସୁରକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥା କରନ୍ତୁ । ଦୟାକରି ଇଞ୍ଜିନ ଷ୍ଟାର୍ଟ କରିବାକୁ କି ଦୁର୍ଘଟଣା ପରେ ଏବଂ ଆବଶ୍ୟକ ମରାମତି ପୂର୍ବରୁ ଗାଡ଼ି ଚଳାଇବାକୁ ଉଦ୍ୟମ କରନ୍ତୁ ନାହିଁ ।
  • ଗାଡ଼ିକୁ ଆପଣଙ୍କ ପସନ୍ଦ ଅନୁସାରେ ନିକଟବର୍ତ୍ତୀ ଗ୍ୟାରେଜକୁ ନେବା ବନ୍ଦୋବସ୍ତ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଏକ ବିସ୍ତୃତ ଆକଳନ (ଶ୍ରମିକଙ୍କ ମଜୁରି ଏବଂ ମୂଲ୍ୟ ସହିତ ଯନ୍ତ୍ରାଂଶର ତାଲିକା) କରିବା ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କୁ କହନ୍ତୁ ।
  • ଜଣେ ସର୍ଭେୟରଙ୍କ ଦ୍ବାରା ଗାଡ଼ିର ସର୍ଭେ/ଆକଳନ ନ ହେଲା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଦୟାକରି ଏହାକୁ ଉଠାଇ ନିଅନ୍ତୁ ନାହିଁ କି ଦୁର୍ଘଟଣା ଅବସ୍ଥାରେ କୌଣସି ପରିବର୍ତ୍ତନ କରନ୍ତୁ ନାହିଁ । ଏହା ମଧ୍ୟ ନିଶ୍ଚିତ ଭାବେ ଦେଖନ୍ତୁ ଯେ, କୌଣସି ଏକ ସମୟରେ ଗାଡ଼ିର କୌଣସି ଯନ୍ତ୍ରାଂଶ ବା ଆସେସରି ହଜିନାହିଁ ।
  • କୌଣସି ଦୁର୍ଘଟଣା ବା କ୍ଷୟକ୍ଷତି ସଂପର୍କରେ ଆମକୁ ତୁରନ୍ତ ଜଣାନ୍ତୁ ।
  • ଦୟାକରି ଆବଶ୍ୟକତା ଅନୁସାରେ/ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବେ ପୂର୍ଣ ହୋଇଥିବା ଦେୟଦାବି ଫର୍ମ ଆମ ନିକଟରେ ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ ।
  • ମରାମତିକାରୀଙ୍କୁ ସିଧାସଳଖ ଦେୟପ୍ରଦାନ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଥିବା କ୍ୟାସ୍‌ଲେସ୍‌ ସୁବିଧା ସଂପର୍କରେ ଦିଗ୍‌ଦର୍ଶନ ପାଇଁ ଆମ ସହ ଯୋଗାଯୋଗ କରନ୍ତୁ ।
  • ପରୀକ୍ଷଣ ଏବଂ ଫେରସ୍ତ ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ କାଗଜପତ୍ର (ଗୋଟିଏ ସେଟ୍‌ ଫଟୋକପି ସହିତ)
  • ଗାଡ଼ିର ମୂଳ ପଞ୍ଜୀକରଣ ପୁସ୍ତିକା (ଚଳାଚଳ ଯୋଗ୍ୟତା ସଂପର୍କିତ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ସହିତ, ଯଦି ଏହା ଏକ ପୃଥକ ନଥି ହୋଇଥିବ)
  • ମୂଳ ଡ୍ରାଇଭିଂ ଲାଇସେନ୍‌ସ
  • ଦାଖଲ କରିବାକୁ ହେଉଥିବା କାଗଜପତ୍ର
  • ପୋଲିସ ନିକଟରେ ଅଭିଯୋଗପତ୍ର (FIR)ର ନକଲ
  • ମରାମତି ସଂପର୍କିତ ଅଟକଳ
  • ଆପଣଙ୍କ ଦେୟଦାବି ପ୍ରକ୍ରିୟା ପାଇଁ ଆମେ ହୁଏତ କେତେକ ଅତିରିକ୍ତ କାଗଜପତ୍ର ମାଗିପାରୁ କିମ୍ବା ସ୍ପଷ୍ଟୀକରଣ ଚାହିଁପାରୁ, ଯାହା କି ଦେୟଦାବି ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ । ଏହା ଦାଖଲ କରିବା ବ୍ୟବସ୍ଥା କରନ୍ତୁ ।
  • ସମସ୍ତ କ୍ଷୟକ୍ଷତି ଜଣେ ସର୍ଭେୟର/ଆସେସରଙ୍କ ଦ୍ବାରା ସର୍ଭେ କରାଯାଇ ଆକଳନ କରାଯିବ ଏବଂ ଏହି ପ୍ରକ୍ରିୟା ଶେଷ ହେଲା ପରେ ହିଁ ଦେୟଦାବିର ଉପସ୍ଥାପନ ଯୋଗ୍ୟତା ଏବଂ ବ୍ୟବସ୍ଥାପନା ପ୍ରଣାଳୀ ସ୍ଥିର କରାଯିବ ।

ଦୟାକରି ଜାଣି ରଖନ୍ତୁ: ନିଶ୍ଚିତ କରନ୍ତୁ ଯେ ଦେୟଦାବି ଫର୍ମରେ ଆପଣ ଆମକୁ ସଠିକ ଏବଂ ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ (ଠିକଣା/ଟେଲିଫୋନ ନମ୍ବର/ମେଲ ଆଇଡି) ପ୍ରଦାନ କରିଛନ୍ତି । ଆପଣ ଯଦି ଦୁର୍ଘଟଣା ସଂପର୍କିତ କୌଣସି ନୋଟିସ୍‌ ବା ସମନ (ଯଦି ଥାଏ, ଆପରାଧିକ ମାମଲା ସଂପର୍କିତ ବ୍ୟତୀତ ) ପାଆନ୍ତି ତୁରନ୍ତ ଆବେଦନପତ୍ରର ନକଲ ସହିତ ଆମକୁ ଯୋଗାଯୋଗ କରନ୍ତୁ । 

ଚୋରି ସଂପର୍କିତ ଦେୟଦାବି କ୍ଷେତ୍ରରେ କ'ଣ କରିବେ ?

  • ଯଦି ଆପଣଙ୍କ କାର୍‌ ଚୋରି ହୋଇଯାଇଛି, ପୋଲିସରେ ରିପୋର୍ଟ କରିବା ଆପଣଙ୍କର ପ୍ରଥମ କାମ ।
  • ପୋଲିସ ନିକଟରେ ରିପୋର୍ଟ କଲା ପରେ ଯେତେ ଶୀଘ୍ର ସମ୍ଭବ ଆପଣଙ୍କ ବୀମା କମ୍ପାନୀକୁ ସୂଚନା ଦିଅନ୍ତୁ । ଚୋର ଆପଣଙ୍କ କାର୍‌ର କିଛି କ୍ଷତି କରିଥିଲେ ଏହି ସୂଚନା ସହାୟକ ହେବ । ଦୟାକରି ଏହା ମଧ୍ୟ ଜାଣି ରଖନ୍ତୁ ଯେ ପୋଲିସରେ ରିପୋର୍ଟ ଦାୟର କରାଯାଇ ନ ଥିଲେ ଆପଣଙ୍କ ବୀମା କମ୍ପାନି ଦେୟଦାବି ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆଗକୁ ନେବ ନାହିଁ ।
  • ଆପଣଙ୍କ ବୀମା କମ୍ପାନୀକୁ ସୂଚନା ଦେବା ବେଳେ କାର ଋଣ/ଲିଜ୍‌ ସଂପର୍କିତ ସମସ୍ତ ବିବରଣୀ ସହିତ ଏତଲା (FIR) ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତୁ ।
  • କାର୍‌ ସଂପର୍କରେ ବର୍ଣ୍ଣନା, ମାଇଲେଜ୍‌ ଏବଂ ଯଦି ଥାଏ ସର୍ଭିସ୍‌ ରେକର୍ଡ ସେମାନଙ୍କୁ ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତୁ । ଆହୁରି ମଧ୍ୟ କାର୍‌ ସହିତ ଚୋରି ହୋଇଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ସାମଗ୍ରୀର ତାଲିକା ଦିଅନ୍ତୁ ।
  • ଆପଣଙ୍କ ଆଞ୍ଚଳିକ ପରିବହନ ଅଧିକାରୀ (RTO)ଙ୍କୁ ଚୋରି ସଂପର୍କରେ ସୂଚନା ଦେବା ମଧ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ବପୂର୍ଣ୍ଣ ।
  • ଚୋରି ସଂପର୍କରେ ତୁରନ୍ତ ଆପଣଙ୍କ ଅର୍ଥଲଗାଣକାରୀ ସଂସ୍ଥାକୁ ସୂଚନା ଦିଅନ୍ତୁ ଏବଂ ବୀମା କମ୍ପାନୀ ସହ ସିଧାସଳଖ ଆଲୋଚନା କରିବା ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କୁ କହନ୍ତୁ । ଏହା ଦ୍ବାରା ଆପଣଙ୍କ ଦାବି ପ୍ରକ୍ରିୟା ତ୍ବରାନ୍ବିତ ହୋଇପାରେ ।
  • ପୋଲିସ ଯଦି ଆପଣଙ୍କ ଗାଡ଼ିକୁ ଉଦ୍ଧାର କରେ, ସେ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଆପଣଙ୍କ ବୀମାକାରୀଙ୍କୁ ଜଣାଇ ଦିଅନ୍ତୁ ।
  • ଯଦି ଗାଡ଼ି ଉଦ୍ଧାର କରାଯାଏ, ତେବେ ଆପଣଙ୍କ ପଲିସିର ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅନୁସାରେ ବୀମା କମ୍ପାନୀ କେବଳ ଗାଡ଼ିର ହୋଇଥିବା କ୍ଷତି ଏବଂ ପଲିସିରେ କଭର ପରିସରଭୁକ୍ତ କୌଣସି ଚୋରି ସାମଗ୍ରୀ ବାବଦ କ୍ଷତିପୂରଣ ଦାୟିତ୍ବ ବହନ କରିବ ।
  • ଯଦି ଗାଡ଼ି ଉଦ୍ଧାର କରା ନ ଯାଏ, ତେବେ ପୋଲିସ ଏକ ନନ୍‌-ଟ୍ରେସେବଲ୍‌ ସାର୍ଟିଫିକେଟ (NTC) ଏବଂ ସିଆର୍‌ପିସିର 173 ଧାରା ଅନୁସାରେ ଅଦାଲତ ଏକ ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରଦାନ କରିବେ ।
  • ଆପଣ ଯଦି କାର କିଣିବାକୁ କାର୍‌ ଋଣ ନେଇଥାଆନ୍ତି ତେବେ ବୀମାକାରୀ ଅର୍ଥଲଗାଣକାରୀ ସଂସ୍ଥା ସହ ସିଧାସଳଖ ଦେୟରାଶି ସ୍ଥିର କରିବେ । ଇନ୍‌ସ୍ୟୁଅର୍‌ଡ ଡିକ୍ଲେର୍‌ଡ ଭ୍ୟାଲୁ (IDV) ଉପରେ ହିଁ ଦେୟରାଶି ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରାଯିବ । ବ୍ୟବହାର ଏବଂ ବଜାର ଦର ଭିତ୍ତିରେ ଏହା ହୁଏତ ଭିନ୍ନ ହୋଇପାରେ ।

PrintPrintEmail this PageEmail this Page

24 ଘଣ୍ଟା ବିଶ୍ୱ ସ୍ଥରୀୟ ସହଯୋଗିତା

ଆପଣ ବିଦେଶରେ ଥିବା ସମୟରେ କୌଣସି ଆପଦ ସ୍ଥିତିରେ ଆପଣଙ୍କୁ ସବୁ ସମୟରେ ସହାୟତା କରିବା ପାଇଁ ଇଫକୋ ଟୋକିଓ ଜେନେରାଲ ଇଂସ୍ୟୁରାନ୍ସ କୋମ୍ପାନି ପିଏଚଏମ ଗ୍ଲୋବାଲ ସହିତ ଚୁକ୍ତି କରିଛି ଏବଂ ତାଙ୍କର ଠିକଣା ହେଲା

ପାରାମାଉଣ୍ଟ ହେଲ୍ଥକେୟାର ମ୍ୟାନେଜମେଣ୍ଟ ପ୍ରାଇଭେଟ ଲିମିଟେଡ.
ଟ୍ରାଭେଲ ହେଲ୍ଥ ଡିପାର୍ଟମେଣ୍ଟ
ଏଲାଇଟ ଅଟୋ ହାଉସ, ପ୍ରଥମ ତାଲା,
54-e, ଏମ. ଭସାଂଜି ରୋଡ,
ଚକଲା, ଅନ୍ଧେରି(ଇ), 
ମୁମ୍ବାଇ- 400093 
Tel: 00 91 22 40004216 / 40004219
ନିଶୁଳ୍କ:1 866 978 5205 (ୟୁଏସ୍‍ଏ ମଧ୍ୟରେ) 
ଫ୍ୟାକ୍ସ: 00 91 22 67021259 / 260
ଇ-ମେଲ: travelhealth@phmglobal.com
 

 ଇଫକୋ ଟୋକିଓ ଜେନେରାଲ ଇନ୍ସୁରାନ୍ସ ପାଇଁ ସମର୍ପିତ ହେଲ୍ପଲାଇନ ନମ୍ବର- 0091 22 67515551

ଏହା ଅତିରିକ୍ତ ଆପଣ ଯେଉଁ ଦେଶକୁ ଯାତ୍ରା କରୁଛନ୍ତି ତା ଆଧାରରେ ନିମ୍ନ ଲିଖିତ ନିଶୁଳ୍କ ନମ୍ବର ର ଲାଭ ଉଠେଇ ପାରିବେ|

 

ମୂଳ ଦେଶ

ଆନ୍ତରାଷ୍ଟ୍ରିୟ ଆକସେସ କୋଡ(+)

UIFN number

ଅଷ୍ଟ୍ରେଲିଆ 11 800-80008400
ଅଷ୍ଟ୍ରିଆ 0 800-80008400
ବେଲେଜିଅମ 0 800-80008400
ଚାଇନା 0 800-80008400
ଦେନମାର୍କ 0 800-80008400
ଫିନ୍‍ଲାଣ୍ଡ 990 800-80008400
ଫ୍ରାନ୍ସ 0 800-80008400
ଜର୍ମାନି 0 800-80008400
ହଂକଂ 1 800-80008400
ହଂଗେରି 0 800-80008400
ଆୟାରଲାଣ୍ଡ 0 800-80008400
ଇସ୍ରାଏଲ 14 800-80008400
ଇଟାଲି 0 800-80008400
ଜାପାନ 001-010 800-80008400
ଜାପାନ 0033-010 800-80008400
ଜାପାନ 0061-010 800-80008400
ଜାପାନ 0041-010 800-80008400
ସାଉଥ.କୋରିଆ 1 800-80008400
ସାଉଥ.କୋରିଆ 2 800-80008400
ମାଲେସିଆ 0 800-80008400
ନେଦରଲାଣ୍ଡ 0 800-80008400
ନିୟୁଜିଲାଣ୍ଡ 0 800-80008400
ନରୱେ 0 800-80008400
ଫିଲିପାଇନ୍‍ସ 0 800-80008400
ପର୍ତ୍ତୁଗାଲ 0 800-80008400
ସିଂଗାପୋର 1 800-80008400
ସ୍ପେନ୍‍ 0 800-80008400
ସ୍ୱେଡେନ 0 800-80008400
ସୁଇଜର ଲାଣ୍ଡ 0 800-80008400
ଥାଇଲାଣ୍ଡ 1 800-80008400
ୟୁକେ 0 800-80008400

ମୂଳ ଦେଶରୁ ଏକ ୟୁଆଇଏଫଏନ(UIFN) ନମ୍ବର ଲଗେଇବାର ଉପାୟ

ଆନ୍ତରାଷ୍ଟ୍ରିୟ ଆକସେସ କୋଡ + ୟୁଆଇଏଫଏନ(UIFN) ନମ୍ବର
ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ ଯଦି ଆଇଟିୟୁ(ITU) ୟୁଆଇଏଫଏନ (UIFN)ନମ୍ବର 800 80008400 ହୁଏ ତେବେ ଏହି ନମ୍ବର ଆନ୍ତରାଷ୍ଟ୍ରିୟ ଆକସେସ କୋଡ + 800 8000 8400 ଭାବରେ ଡାଏଲ କରାଯିବ|
ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ: ଅଷ୍ଟ୍ରେଲିଆ ର ଆନ୍ତରାଷ୍ଟ୍ରିୟ ଆକସେସ କୋଡ 0011, ତେଣୁ ଉପରୋକ୍ତ ନମ୍ବର 0011 800 8000 8400 ଏପରି ଡାଏଲ କରାଯିବ|

 

PrintPrintEmail this PageEmail this Page

ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଦୁର୍ଘଟଣା ଦାବି

  • ବୀମାକର୍ତ୍ତାଙ୍କୁ ତତ୍କାଳ ସୂଚନା
  • ଦୁର୍ଘଟଣା ଜନିତ ମୃତ୍ୟୁ ଘଟଣାରେ, ସମୁଦାୟ ପୁଞି ବୀମାକର୍ତ୍ତାଙ୍କ କାନୁନି ଉତ୍ତରାଧିକାରୀ/ ନାମାଙ୍କିତ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ମିଳିବ| ଯଦି ବୀମାକର୍ତ୍ତା ନାମାଂକିତ ବ୍ୟକ୍ତିର ନାମ ଦେବାରେ ବିଫଳ ହୁଅନ୍ତି, ତେବେ କାନୁନି କୋର୍ଟ ରୁ ଉତ୍ତରାଧିକାରି ପ୍ରମାଣ ପତ୍ର୍ର୍ର୍ର୍ର ଆବଶ୍ୟକତା ପଡିବ|

ଅନ୍ୟ ଦାବି ଘଟଣାରେ, ବୀମାକର୍ତ୍ତା କୌଣସି ବିଶେଷଗ୍ୟଂ ଦ୍ୱାରା ବୀମାକୃତ ଜାଂଚ କରିପାରିବେ କିମ୍ବା ଆବଶ୍ୟକ ରୂପରେ ଚିକିତ୍ସା ବୋର୍ଡକୁ ଘଟଣା ର ଉଲ୍ଲେଖ କରିପାରିବେ, ଯାହାର ମୂଲ୍ୟ ବୀମା କୋମ୍ପାନି ଦ୍ୱାରା ବହନ କରାଯିବ|

ଅଗ୍ନି/ଆଇଏଆର ପଲିସି ଅନ୍ତର୍ଗତ ଦାବି|

  • ପ୍ରଥମତଃ ବୀମା ଧାରି ହାନିକୁ କମ କରିବାକୁ ଯଥା ସମ୍ଭବ ଚେଷ୍ଟା କରିବେ|
  • ଅଗ୍ନି ନିରୋଧ କୁ ତତ୍କାଳ ସୂଚନା ଦେବା ଆବଶ୍ୟକ|
  • ଦଂଗା କରୁଥିବା ଭିଡ,ହରତାଳ କାର୍ଯ୍ୟକର୍ତ୍ତା,ତୃତ୍ତୀୟ ପକ୍ଷ ଦ୍ୱାରା ଦୁର୍ଭାବନା ପୂର୍ଣ୍ଣ ହାନି କିମ୍ବା ଆତଙ୍କବାଦି କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ମାମଲାରେ ଲାଗିଥିବା ଅଗ୍ନି ବିଷୟରେ ପୋଲିସରେ ଅଭିଯୋଗ କରନ୍ତୁ|
  • ବୀମାକର୍ତ୍ତାଙ୍କୁ ଯେତେ ଶୀଘ୍ର ସମ୍ଭବ ସୂଚନା ଦିଅନ୍ତୁ, କୌଣସି ବି ଘଟଣାରେ 24 ଘଣ୍ଟା ପରେ ନୁହେଁ|
  • ବୀମାକର୍ତ୍ତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ନିଯୁକ୍ତ ସର୍ବେକ୍ଷକ କୁ ଜରୁରୀ ସୂଚନା ଦେଇ ସହଯୋଗ କରନ୍ତୁ|
  • ଚକ୍ରବାତ,ବନ୍ୟା ଏବଂ ବନ୍ୟା କାରଣରୁ ହୋଇଥିବା ହାନି ଘଟଣା ରେ ଏକ ପାଣିପାଗ ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଏକ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରାପ୍ତ କରନ୍ତୁ|
  •  ଯଦି ପଲିସି "ପୁନଃସ୍ଥାପନ ଆଧାରରେ" ଅଛି ତେବେ କ୍ଷତିଗ୍ରସ୍ତ ବସ୍ତୁର ମରାମତି ଏବଂ ପ୍ରତିସ୍ଥାପନ ହେବାପରେ ଏବଂ ଦାବି ଦେୟ ର ବିଲ ଜମା କଲାପରେ ଦାବିର ହିସାବ ହେବ|

ଡକାୟତି ଦାବି/ ଅର୍ଥ ବୀମା/ନିଷ୍ଠା

  • ତତ୍କାଳ ପୋଲିସ କୁ ସୂଚିତ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ତାଙ୍କ ଠାରୁ ଏକ ନନ୍‍ ଟ୍ରେସେବଲ (ଟ୍ରେସ ହୋଇ ନପାରୁଥିବା)(ଏନଟିସି) ପ୍ରମାଣ ପତ୍ର(ସାର୍ଟିଫିକେଟ) ପ୍ରାପ୍ତ କରନ୍ତୁ|
  • ବୀମାକର୍ତ୍ତାଙ୍କୁ ଯେତେ ଶୀଘ୍ର ସମ୍ଭବ ସୂଚନା ଦିଅନ୍ତୁ|
  • ଉଚିତ ମୂଲ୍ୟର ଏକ ସ୍ଟାମ୍ପ ପେପର ରେ ଉପକ୍ରମ ର ଏକ ପତ୍ର ଉପରେ ବୀମା କର୍ତ୍ତା ଜୋର ଦେବେ- ଚୋରି ହୋଇଥିବା ସମ୍ପତ୍ତି ଉଦ୍ଧାର ହେବା ପରେ ଦାବି ରାଶି ଫେରସ୍ତ,ପ୍ରତିସ୍ଥାପନ ପତ୍ର|
  • ପୋଲିସ ଙ୍କ ଠାରୁ ଏକ ଅନ୍ତିମ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରାପ୍ତ କରନ୍ତୁ|
  • ବୀମାକୃତ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଘଟଣା ଦିନର ହାନିର ପୃ୍ଷ୍ଟି କରୁଥିବା ଖାତା ଏବଂ ବିଲ ର ପୂର୍ଣ୍ଣ ପୁସ୍ତକ ସର୍ବେକ୍ଷକ ଙ୍କୁ ପ୍ରଦାନ କରିବାକୁ ପଡିବ|

ମେସିନାରି ଭଂଗା ରୁଜା

  • ବୀମାକର୍ତ୍ତାଙ୍କୁ ତୁରନ୍ତ ସୂଚନା ଦିଅନ୍ତୁ
  • ନିରିକ୍ଷଣ ର ବ୍ୟବସ୍ଥା ପାଇଁ ବୀମା କମ୍ପାନି ମାନଙ୍କ ସହିତ ଦାବିର ସୂଚନା ଏବଂ ମରାମତି ର ଆନୁମାନିକ ମୂଲ୍ୟ ଜମା କରିବା ଆବଶ୍ୟକ |
  • ଆଂଶିକ ହାନି କ୍ଷେତ୍ରରେ, କିଛିବି ମୂଲ୍ୟ ହ୍ରାସ ନିଆଯିବ ନାହିଁ, କିନ୍ତୁ ଯେବେ ଆଇଟମ ନିଜର ବର୍ତ୍ତମାନର ପ୍ରତିସ୍ଥାପନ ମୂଲ୍ୟ ର ବୀମା କୃତ ହୋଇ ନାହିଁ ତେବେ ତାକୁ ବୀମା ଅଧିନ ରୂପରେ ମାନା ଯାଏ ଏବଂ ଦାବି ରାଶି ଆନୁପାତିକ ରୂପରେ କମ ହୋଇଯାଏ| ମୂଲ୍ୟହ୍ରାସ କେବଳ ସମୁଦାୟ ହାନି ଦାବି ଉପରେ ଲାଗୁ ହୋଇଥାଏ|
  • ଯଦି କିଛି ଉପକରଣ ଆଂଶିକ ରୂପରେ କ୍ଷତିଗ୍ରସ୍ଥ ହୋଇ ଯାଇଛି, ତେବେ ତାକୁ ବ୍ୟବହାର କରିବା ପୂର୍ବରୁ (ବୀମା କୋମ୍ପାନି ର ଅନୁମୋଦନରେ) ମରାମତି କରାଯିବା ଉଚିତ, ଅନ୍ୟଥା ଆଗକୁ ଅଧିକ ହାନି କଭର ହେବନାହିଁ|

ଇଲେକ୍‍ଟ୍ରୋନିକ ଉପକରଣ

  • ବୀମାକର୍ତ୍ତାଙ୍କୁ ତୁରନ୍ତ ସୂଚନା ଦିଅନ୍ତୁ|
  • ନିରିକ୍ଷଣ ର ବ୍ୟବସ୍ଥା ପାଇଁ ବୀମା କମ୍ପାନି ମାନଙ୍କ ସହିତ ଦାବିର ସୂଚନା ଏବଂ ମରାମତି ର ଆନୁମାନିକ ମୂଲ୍ୟ ଜମା କରିବା ଆବଶ୍ୟକ |
  • ଆଂଶିକ ହାନି କ୍ଷେତ୍ରରେ, ବଦଳାଯାଇଥିବା ଭାଗ ସମ୍ବନ୍ଧିତ ମୂଲ୍ୟ ହ୍ରାସ ପାଇଁ କିଛିବି କଟା ଯିବ ନାହିଁ , କିନ୍ତୁ କୌଣସି ବଂଚିଥିବା ଜିନିଷ କୁ ଧ୍ୟାନ ଦିଆଯିବ|
  • ଯଦି କିଛି ଉପକରଣ ଆଂଶିକ ରୂପରେ କ୍ଷତିଗ୍ରସ୍ଥ ହୋଇ ଯାଇଛି, ତେବେ ତାକୁ ବ୍ୟବହାର କରିବା ପୂର୍ବରୁ (ବୀମା କୋମ୍ପାନି ର ଅନୁମୋଦନରେ) ମରାମତି କରାଯିବା ଉଚିତ, ଅନ୍ୟଥା ଆଗକୁ ଅଧିକ ହାନି କଭର ହେବନାହିଁ|

ପାରବହନ ରେ ଘରୋଇ ଜିନିଷ

  • ଯଦି ପରିବହନରେ କିଛି କ୍ଷତି ର ଆଶଂକା ଥାଏ ତେବେ ବାହକ ଉପରେ ଖୋଲା ଡେଲିଭେରି ପାଇଁ ଜୋର ଦେବା ଉଚିତ ଏବଂ ତାଙ୍କର ପ୍ରମାଣ ପତ୍ର ପ୍ରାପ୍ତ କରାଯିବା ଉଚିତ|
  • ପରିବହନରେ ହାନି/ କ୍ଷତି ଘଟଣା ରେ, ପୂନଃ ପ୍ରାପ୍ତି ଅଧିକାର ର ରକ୍ଷା ପାଇଁ ସମୟ ସୀମା ମଧ୍ୟରେ ବାହକଙ୍କ ସହିତ ଏକ ମୌଦ୍ରିକ ଦାବି ଦର୍ଜ କରାଯିବା ଉଚିତ, ଜାହା ବିନା ଦାବି ଗ୍ରହଣ କରାଯିବ ନାହିଁ|

ସାମୁଦ୍ରିକ ପରିବହନ କ୍ଷତି

  • ମୂଳ ଚାଳାନ ଏବଂ ପ୍ୟାକିଂ ସୂଚି- ଯଦି ଚାଳାନ ର ଭାଗ ବନଉଛନ୍ତି|
  • ଯଦି ପରିବହନରେ କିଛି କ୍ଷତି ର ଆଶଂକା ଥାଏ ତେବେ ବାହକ ଉପରେ ଖୋଲା ଡେଲିଭେରି ପାଇଁ ଜୋର ଦେବା ଉଚିତ ଏବଂ ତାଙ୍କର ପ୍ରମାଣ ପତ୍ର ପ୍ରାପ୍ତ କରାଯିବା ଉଚିତ|
  • ମୂଳ ଲରି ରସିଦ (LR)/ଭାର ଲଦାଣ ର(BL)- ପରିବହନ ରେ ନଷ୍ଟ/କ୍ଷତିଗ୍ରସ୍ଥ ମାତ୍ରା ପାଇଁ ଟିପ୍ପଣୀ ସହିତ ଯୋଗ୍ୟ|
  • ପଲିସି ଘୋଷଣା ମାମଲାରେ- ମାଲ କୁ ଘୋଷିତ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ ଏବଂ ଶେଷ ରାଶି ସୀମା ମଧ୍ୟରେ ବୀମା ରାଶି ହେବା ଆବଶ୍ୟକ|
  • ପରିବହନରେ ହାନି/ କ୍ଷତି ଘଟଣା ରେ, ପୂନଃ ପ୍ରାପ୍ତି ଅଧିକାର ର ରକ୍ଷା ପାଇଁ ସମୟ ସୀମା ମଧ୍ୟରେ ବାହକଙ୍କ ସହିତ ଏକ ମୌଦ୍ରିକ ଦାବି ଦର୍ଜ କରାଯିବା ଉଚିତ|
  • ବାହକଙ୍କ ଠାରୁ ହାନି/କମି ର ପ୍ରମାଣ ପତ୍ର|
  • ହାନି/କ୍ଷତି ର ପ୍ରକୃତି,କାରଣ ଏବଂ ସୀମାର ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ସର୍ବେକ୍ଷକ(ବୀମାକର୍ତ୍ତା ଙ୍କ ସହମତି ରେ) ନିଯୁକ୍ତ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ|

Download Motor Policy

Feedback