PrintPrintEmail this PageEmail this Page

সকলো বীমাৰ ঠিকাকাম প্ৰ'প'জেল ফৰ্মত বীমাকৰ্তাই যোগান ধৰা তথ্যৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি কৰা হ'ব। বীমাৰ ঠিকাৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি প্ৰস্তাৱৰ প্ৰ-পত্ৰ বনোৱা হ'য়।

নীতিৰ বিভিন্ন প্ৰকৃতিৰ দৃষ্টিকোণেৰে, নিৰ্দিষ্ট পইন্ট কিছুমান ব্যক্তিগত নীতিতকৈ পৃথক, ওপৰত দিয়াৰ বাহিৰেও, তলত উল্লেখ কৰা হ'ল: (অনুগ্ৰহ কৰি টোকি ল'ব যে উল্লেখিত নথি-পত্ৰবোৰ সুচনাত্মক আৰু ক্লেইমৰ পৰিস্থিতিৰ ওপৰত আধাৰিত, বীমাকৰ্তাই অতিৰিক্ত নথি-পত্ৰৰ বাবে আবেদন কৰিব পাৰে।)

PrintPrintEmail this PageEmail this Page

আপুনি স্বাস্থ্য বীমা ক্লেইমৰ বাবে দুই ধৰনে আবেদন কৰিব পাৰে। আপুনি নগদধনবিহীন ক্লেইম কৰিব পাৰে অথবা আপোনাৰ ক্লেইমৰ পৰিশোধ পাব পাৰে। অনুসৰণ কৰিবলগিয়া প্ৰণালীবোৰ তলত দিয়া আছে:

নগদধনবিহীন ক্লেইম সুবিধাতো একমাত্ৰ আমাৰ লগত সংযোযিত টিপিএৰ নেটৱৰ্ক চিকিৎসালয় সমুহত উপলব্ধ। আপুনি ভৰ্তি হোৱাৰ আগতে আমাৰ টিপিএৰ পৰা কোনো বিষেশ চিকিৎসালয়ৰ নেটৱৰ্কৰ বৰ্তমানৰ স্থিতিৰ বিশয়ে বুজ লবলৈ আপোনাক পৰামৰ্শ দিয়া হৈছে।

এই সুবিধাৰ অধীনত নেটৱৰ্ক চিকিৎসালয়ৰ নগদধনবিহীন অনুৰোধৰ লগত জড়িত আনুষ্ঠানিকতা সমূহ সম্পন্ন কৰাত সহায় কৰিব। আপোনাৰ স্বাস্থ্য কাৰ্ডত দিয়া সদস্যপদ নম্বৰতো উদ্ধৃত কৰি ,আপুনি তেওঁলোকৰ হেল্পলাইন নম্বৰৰ জৰিয়তে আমাৰ তৃতীয় পক্ষ প্ৰশাসকৰ লগত যোগাযোগো কৰিব পাৰিব।

নগদধনবিহীন ক্লেইম সমূহ দুই ধৰনৰ:

  • আপতকালীন নামভৰ্তিৰ বাবে নগদধনবিহীন ক্লেইমৰ কাৰ্য্যবিধি
  • পৰিকল্পিত নামভৰ্তিৰ বাবে নগদধনবিহীন ক্লেইমৰ কাৰ্য্যবিধি

আপতকালীন নামভৰ্তিৰ বাবে নগদধনবিহীন ক্লেইমৰ কাৰ্য্যবিধি:

  • পৰ্যায় ১: নেটৱৰ্ক চিকিৎসালয়ৰ ক্ষেত্ৰত, নামভৰ্তিৰ সময়ত, তৃতীয় পক্ষ প্ৰশাসকক (টিপিএ) তেওঁলোকৰ শুল্ক বিহীন নম্বৰৰ দ্বাৰা যোগাযোগ কৰক। অনুগ্ৰহ কৰি আপোনাৰ স্বাস্থ্য কাৰ্ড সদস্যপদ নম্বৰতো উদ্ধৃত কৰক।
  • পৰ্যায় ২: পৰ্যায় ২: নগদধনবিহীন অনুৰোধ প্ৰ-পত্ৰ খন পূৰ কৰক যিখন চিকিৎসালয়ৰ বীমা সহায়ক টেবুলত উপলব্ধ আৰু সেইখন আপোনাৰ চিকিৎসাৰ ডক্টৰৰ দ্বাৰা প্ৰমাণিত কৰক।
  • পৰ্যায় ৩: চিকিৎসা ৰেকৰ্ডৰ সমৰ্থনৰ লগতে নগদধনবিহীন অনুৰোধ প্ৰ-পত্ৰখন টিপিএলৈ ফেক্স কৰক।
  • পৰ্যায় ৪: যদি দৰকাৰ হয়, টিপিএয়ে নগদধনবিহীন অনুৰোধতো সন্মতি কৰিব পাৰে বা অতিৰিক্ত তথ্য-পাতিৰ বাবে মাতিব পাৰে।
  • পৰ্যায় ৫: টিপিএৰ দ্বাৰা নগদধনবিহীন ক্লেইমতো অনুমোদন হোৱা পিছত, চিকিৎসালয়ৰ বিল খন পোনপতিয়াকৈ নিস্পত্তি কৰা হ'ব (নীতি সীমাৰ অন্তৰ্গত)। গ্ৰাহ্য কৰিব নোৱাৰা পৰিমান যেনে দূৰভাষৰ মূল্য, খাদ্য, উপস্থিতিৰ মূল্য আদি আপুনি ঠিক কৰিব লাগিব।
  • পৰ্যায় ৬: যদি নগদধনবিহীন ক্লেইমতো টিপিএয়ে মঞ্জুৰ নকৰে, অনুগ্ৰহ কৰি বিলখন চিকিৎসালয়ৰ লগত ধাৰ্য কৰক আৰু পৰিশোধৰ বাবে আবেদন কৰক। নীতিৰ নিয়ম আৰু সৰ্ত অনুসৰি ক্লেইম সংসাধিত হ'ব।

আমাৰ টিপইএৰ দ্বাৰা নগদধনবিহীন সিদ্ধান্ততো অনুমোদন হবলৈ সময়সীমা হৈছে সকলো তথ্য-পাতি প্ৰাপ্তিৰ পিছৰ ২৪ ঘন্টা।

পৰিকল্পিত নামভৰ্তিৰ বাবে নগদধনবিহীন ক্লেইমৰ কাৰ্য্যবিধি

  • পৰ্যায় ১:  চিকিৎসাৰ বাবে আমাৰ নেটৱৰ্ক চিকিৎসালয়ৰ তালিকাৰ পৰা এখন চিকিৎসালয় বাছি লওঁক 
  • পৰ্যায় ২: আপোনাৰ স্বাস্থ্য কাৰ্ড সদস্যপদ নম্বৰতো উদ্ধৃত কৰি নামভৰ্তিৰ তিনিদিন আগত, তৃতীয় পক্ষ প্ৰশাসকক (টিপিএ) তেওঁলোকৰ হেল্পলাইন নম্বৰৰ দ্বাৰা যোগাযোগ কৰক।
  • পৰ্যায় ৩: নগদধনবিহীন অনুৰোধ প্ৰ-পত্ৰ খন পূৰ কৰক যিখন চিকিৎসালয়ৰ বীমা সহায়ক টেবুলত উপলব্ধ আৰু সেইখন আপোনাৰ চিকিৎসাৰ ডক্টৰৰ দ্বাৰা প্ৰমাণিত কৰক।
  • পৰ্যায় ৪: চিকিৎসা ৰেকৰ্ডৰ সমৰ্থনৰ লগতে নগদধনবিহীন অনুৰোধ প্ৰ-পত্ৰখন টিপিএলৈ ফেক্স কৰক।
  • পৰ্যায় ৫: টিপিএয়ে তথ্য-পাতিবোৰ অনুসন্ধান কৰিব আৰু সিদ্ধান্ততো চিকিৎসালয়ক ব্যক্ত কৰিব। যদি দৰকাৰ হয়, টিপিএয়ে নগদধনবিহীন অনুৰোধতো সন্মতি কৰিব পাৰে বা অতিৰিক্ত তথ্য-পাতিৰ বাবে মাতিব পাৰে।
  • পৰ্যায় ৬: টিপিএৰ দ্বাৰা নগদধনবিহীন ক্লেইমতো অনুমোদন হোৱা পিছত, চিকিৎসালয়ৰ বিল খন পোনপতিয়াকৈ নিস্পত্তি কৰা হ'ব (নীতি সীমাৰ অন্তৰ্গত)। গ্ৰাহ্য কৰিব নোৱাৰা পৰিমান যেনে দূৰভাষৰ মূল্য, খাদ্য, উপস্থিতিৰ মূল্য আদি আপুনি ঠিক কৰিব লাগিব।
  • পৰ্যায় ৭: যদি নগদধনবিহীন ক্লেইমতো টিপিএয়ে মঞ্জুৰ নকৰে, অনুগ্ৰহ কৰি বিলখন চিকিৎসালয়ৰ লগত ধাৰ্য কৰক আৰু পৰিশোধৰ বাবে আবেদন কৰক। নীতিৰ নিয়ম আৰু সৰ্ত অনুসৰি ক্লেইম সংসাধিত হ'ব।

আমাৰ টিপইএৰ দ্বাৰা নগদধনবিহীন সিদ্ধান্ততো অনুমোদন হবলৈ সময়সীমা হৈছে সকলো তথ্য-পাতি প্ৰাপ্তিৰ পিছৰ ২৪ ঘন্টা।

ক্লেইমৰ পৰিশোধৰ বাবে কাৰ্য্যবিধি

যদি আপুনি নেটৱৰ্ক চিকিৎসালয়ত নগদধনবিহীন সুবিধাৰ সহায় পোৱা নাই বা আপুনি তেনেকুৱা এখন চিকিৎসালয়ত চিকিৎসা গ্ৰহন কৰিছে যিখন নেটৱৰ্কৰ অংশ নহয় তেনেহলে পৰিশোধৰ বাবে আপুনি আপোনাৰ মৌলিক তথ্য-পাতিবোৰ জমা কৰিব পাৰে।

  • পৰ্যায় ১: ভৰ্তি হৈ অচিৰেই শুল্ক নম্বৰ -১৮০০১০৩৫৪৯৯ দ্বাৰা ইফকো-টকিয়ৰ লগত কথা পাতক, বাহিৰ হোৱাৰ ৭ দিন পিছত নহয়। ক্লেইম উত্থাপন কৰা সময়ত অনুগ্ৰহ কৰি আপোনাৰ নীতি প্ৰমাণপত্ৰ নম্বৰতো উদ্ধৃত কৰিব।
  • পৰ্যায় ২: চিকিৎসাৰ সুবিধা আৰু চিকিৎসালয়ৰ সৈতে সকলো বিল নিৰ্নয় কৰক আৰু তাৰ পিছত পৰিশোধৰ বাবে ক্লেইম নথীভুক্ত কৰক।
  • পৰ্যায় ৩: আমাৰ ৱেবছাইতৰ পৰা প্ৰাসংগিক ক্লেইমৰ প্ৰ-পত্ৰ খন ডাউনলোড কৰক বা আমাৰ গ্ৰাহক সেৱা কেন্দ্ৰৰ দ্বাৰা এখন অনুৰোধ কৰক।

ক্লেইমৰ নথি-পত্ৰ সমূহ স্থানীয় ইফকো-টকিয়ৰ কাৰ্য্যালয় ঠিকনাতো জমা কৰিব পাৰে যিতো আপুনি আমাৰ শুল্ক নম্বৰ ১৮০০ ৫৪৩ ৫৪৯৯ ত ক'ল কৰি সংগ্ৰহ কৰিব পাৰে।

যদি আপোনাক ক্লেইম পক্ৰিয়াৰ বাবে সহায়তা প্ৰয়োজন তেনেহললে আপুনি আমাৰ শুল্ক নম্বৰ ১৮০০ ৫৪৩ ৫৪৯৯ৰ যোগেদি যোগাযোগ কৰিব পাৰে।

তথ্য-পাতি নিৰীক্ষণ তালিকা

ক্লেইমৰ পৰিশোধৰ ক্ষেত্ৰত নথি-পত্ৰ সমূহ জমা কৰিব লাগিব- চিকিৎসকৰ প্ৰমানপত্ৰৰ লগত ক্লেইমৰ প্ৰ-পত্ৰখন সম্পুৰ্নকৈ পূৰাব লাগিব।

  • বাহিৰ হৈ অহাৰ সাৰাংশ
  • বিল বোৰ
  • নিৰ্দেশ পত্ৰ
  • আগতীয়া আৰু চুড়ান্ত ৰচিদ
  • ডায়েগ্নষ্টিক পৰিক্ষা প্ৰতিবেদন, এক্স-ৰে, স্কেন আৰু ইচিজি আৰু আন ফিল্মবোৰ

যদি দৰকাৰ হয়, ক্লেইম পক্ৰিয়াকৰণ দলে ওপৰৰ তালিকাত থকা উপৰিও আগলৈ আৰু অধিক তথ্য-পাতি বিছাৰিব পাৰে।

অনুগ্ৰহ কৰি টোকক:

  • সকলো প্ৰয়োজনীয় নথি-পত্ৰ আৰু অতিৰিক্ত নথি-পত্ৰ/ তথ্যৰ ৰচিদত ক্লেইমবোৰ প্ৰক্ৰিয়াকৰণ কৰা হ'ব, যদি কিবা প্ৰয়োজনীয় হয় ক্লেইমৰ অনুসন্ধানৰ পিছত আমণ্ত্ৰণ কৰা হ'ব।
  • ক্লেইম গ্ৰহণীয় হ'লে চেক্ খন আপোনালৈ প্ৰেৰণ কৰা হ'ব। যদি নহয়, এখন অস্বিকাৰ পত্ৰ আপোনালৈ প্ৰেৰণ কৰা হ'ব।
  • ক্লেইম পৰিশোধৰ সময়সীমা হৈছে সকলো নথি-পত্ৰ প্ৰাপ্তিৰ পৰা ২০ দিনলৈ।

ক্লেইমৰ টকা প্ৰদান

  • এই নীতিৰ অধিনৰ সকলো ক্লেইমৰ টকা প্ৰদান ভাৰতীয় মুদ্ৰাত কৰা হ'ব। এই বীমাৰ কাৰনে সকলো মেডিকেল চিকিৎসা ভাৰততেই ল'ব লাগিব।
  • পৰিশোধ কৰা ধনৰাশি বা আইআৰডিএৰ নিয়মৰ বাহিৰে আন নীতিৰ অধিনত পৰিশোধ কৰিবলগীয়া ধনৰাশিৰ কোনো ধৰনৰ সুত/জৰীমনা বাবে ইফকো-টকিয় দায়বদ্ধ নহয়।
  • ক্লেইমতো যদি গ্ৰহণীয় হয় তেনেহলে প্ৰস্তাৱকৰ আইনী উত্তৰাধিকাৰীক ধনৰাশী পৰিশোধ কৰা হ'ব যদি ক্লেইমৰ ধন পৰিশোধৰ সময়ত প্ৰস্তাৱকজন জীৱিত নাথাকে।

PrintPrintEmail this PageEmail this Page

আটাইবোৰ বীমা অনুবন্ধৰ ভিত্তি হ'ল বীমাকৃত ব্যক্তিয়ে প্ৰস্তাৱ প্ৰপত্ৰত দিয়া তথ্যসমূহ। এই প্ৰস্তাৱ প্ৰপত্ৰই হ'ল বীমা অনুবন্ধসমূহৰ ভিত্তি। 

আপোনাক দাবী কৰ্মপদ্ধতিত সহায় কৰিব পৰা কেইটামান গুৰুত্বপূৰ্ণ বিন্দু।

  • লোকচান বা ক্ষতিৰ কথা বীমা কোম্পানীক তৎক্ষণাৎ জনোৱা উচিত।
  • দাবীৰ বিষয়ে অৱগত হোৱাৰ পাছত বীমা কোম্পানীয়ে এখন দাবী প্ৰপত্ৰ প্ৰেণ কৰিব।
  • লোকচানৰ এটা প্ৰাককলনৰ সৈতে সম্পূৰ্ণ কৰা এই দাবী প্ৰপত্ৰখন বীমা কোম্পানীৰ ওচৰত দাখিল কৰক। বেলেগ বেলেগ প্ৰৱিষ্টিত পৃথক প্ৰাককলন দাখিল কৰিব পৰাটো শ্ৰেয়ঃ।
  • লোকচানৰ মূল্যায়ন কৰিবলৈ বীমা কোম্পানীয়ে নষ্ট হোৱা বস্তুসমূহৰ এটা পৰিদৰ্শনৰ ব্যৱস্থা কৰিব। গুৰতৰ লোকচানৰ ক্ষেত্ৰত বিশেষজ্ঞৰ অনুজ্ঞাপত্ৰপ্ৰাপ্ত জৰীপকৰ্ত্তাক এই দায়িত্ব দিয়া হ'ব।
  • লোকচানৰ ব্যাপ্তি তথ্য সহকাৰে প্ৰতিপন্ন কৰিবলৈ বীমাকৃত ব্যক্তিয়ে প্ৰয়োজনীয় নথি-পত্ৰসমূহ দিব লাগিব।
  • যদি লোকচানৰ কথা প্ৰতিষ্ঠিত কৰিব পৰা নাযায়, তন্তে বীমাই সামৰি লোৱা এটা বিপৰ্য্যয়ৰ ফলত লোকচান বা ক্ষতি হৈছে বুলি বীমাকৃত ব্যক্তিয়ে প্ৰমাণ কৰি দেখুৱাব লাগিব।
  • বীমাকৃত ব্যক্তি আৰু বীমা কোম্পানী দাবীৰ ধনৰাশিৰ সম্পৰ্কত এটা সহমতলৈ আহিলে দাবী মীমাংসা কৰা হ'ব।
  • পলিচীৰ নিয়ম আৰু চৰ্ত্তাৱলীত উল্লেখ কৰা মতে অত্যধিক মাত্ৰাত কৰা দাবীৰ ধন, আদায় দিবলগীয়া দাবীৰ ধনৰাশিৰপৰা কৰ্ত্তন কৰা হ'ব।

পলিচীবোৰৰ ভিন্ন প্ৰকৃতিৰ বাবে, ওপৰত দিয়া কথাবোৰৰ বাহিৰেও, বেলেগ বেলেগ পলিচীৰ কিছুমান স্বকীয় বৈশিষ্ট্যৰ কথা তলত উল্লেখ কৰা হৈছেঃ (অনুগ্ৰহ কৰি মন কৰিব ইয়াত উল্লেখ কৰা নথি-পত্ৰসমূহ ইংগিতসূচকহে আৰু বীমা কোম্পানীয়ে অতিৰিক্ত নথি-পত্ৰ বিচাৰিব পাৰে।

মটৰ বাহন (ব্যক্তিগত আৰু দুচকীয়া) দাবীসমূহ

মটৰ পলিচীসমূহৰ অধীনত দাবীসমূহ

  • তৃতীয় পক্ষ জড়িত হৈ থকা এটা দুৰ্ঘটনাৰ কথা (এটা দাবী হ'বই লাগিব বুলি কথা নাই) বীমা কোম্পানীক জনোৱা উচিত।
  • ধনাদায় কৰাটো তেওঁৰ দায়িত্ব হয়নে নহয় সেই প্ৰশ্নলৈ নোযোৱাকৈ বীমাকৃত ব্যক্তিয়ে ক্ষতিপূৰণ দিবলৈ আগ্ৰহ দেখুৱাব পাৰে। সেয়েহে পলিচীৰ এটা স্পষ্ট চৰ্ত্ত হৈছে, বীমা কোম্পানীৰ অনুমোদন নোহোৱাকৈ, কোনো দাবী মানি লোৱা বা কোনো আপোচ মীমাংসালৈ অহা অনুচিত।
  • গুৰুতৰ দাবীৰ ক্ষেত্ৰত, বীমা কোম্পানীয়ে ড্ৰাইভাৰৰ বিৰুদ্ধে ৰুজু কৰা গোচৰত তেওঁক প্ৰতিৰক্ষা প্ৰদান কৰিবলৈ ইচ্ছুক হ'ব পাৰে যিটো গোচৰৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি দেৱানী আদালতে ক্ষতিপূৰণ দাবীৰ এটা অংকত উপনীত হ'ব পাৰে।
  • তৃতীয় পক্ষ জড়িত হৈ থকা যিকোনো দুৰ্ঘটনাৰ কথা পুলিচক জনোৱা উচিত। মটৰ বাহন অধিনিয়মৰ ব্যৱস্থা অনুসাৰে এজন তৃতীয় পক্ষৰ বলিয়ে পোনে পোনে বীমা কোম্পানীৰ বিৰুদ্ধে গোচৰ তৰিব পাৰে। যদিহে সংঘটিত হোৱা বুলি অভিযোগ উঠা দুৰ্ঘটনাটোৰ কথা বীমা কোম্পানীক জনোৱা নহয় তেন্তে বীমা কোম্পানীয়ে সেইটো, পলিচীৰ চৰ্ত্তাৱলীৰ উলংঘন বুলি ধৰিব পাৰে।

       Procedure
এটা দুৰ্ঘটনাৰ ক্ষেত্ৰত ল'বলগীয়া পদক্ষেপসমূহঃ

  • IFFCO টকিঅ' জেনেৰেল ইঞ্চিউৰেন্সৰ শুল্কবিহীন নম্বৰ 1800 103 5499 লৈ ফোন কৰি দুৰ্ঘটনাৰ জাননী দিয়া উচিত।
  • যদি ক্ষতি গুৰুতৰ প্ৰকৃতিৰ হয়, তেন্তে বাহনখন ঘটনাস্থলীৰপৰা আঁতৰাই লৈ যোৱাৰ আগতেই বীমা কোম্পানীক দুৰ্ঘটনাৰ কথা জনাব পৰা যায় যাতে বীমা কোম্পানীয়ে ঘটনাস্থলীত গৈ ক্ষতিৰ পৰিদৰ্শনৰ ব্যৱস্থা কৰিব পাৰে।
  • বাহনখন তাৰপিছত এটা কাৰখানালৈ নিব পৰা যায়, পৰাপক্ষত এটা স্বীকৃতিপ্ৰাপ্ত কাৰখানালৈ, যাতে মেৰামতিৰ বাবে হোৱা খৰচৰ প্ৰাককলন কৰিব পৰা যায়।
  • পূৰণ কৰা দাবী প্ৰপত্ৰ আৰু মেৰামতি ব্যয়ৰ প্ৰাককলন পোৱাৰ পাছত, বীমা কোম্পানীয়ে ক্ষতিৰ বিস্তৃত পৰিদৰ্শনৰ ব্যৱস্থা কৰিব আৰু মেৰামতিৰ বাবে হোৱা খৰচ নিশ্চিত কৰা হ'ব।
  • বীমা কোম্পানীয়ে নিশ্চিত কৰিব যথাযথ অনুজ্ঞাপত্ৰ থকা ব্যক্তিয়ে বাহনখন চলাইছিল আৰু দুৰ্ঘটনাত পতিত হোৱা বাহনখন তেওঁলোকৰ বহীত বীমা কৰি থোৱা বাহনখনেই। এই উদ্দেশ্যে, তেওঁলোকে বাহনখনৰ পঞ্জীয়ন প্ৰমাণপত্ৰ আৰু দুৰ্ঘটনাৰ সময়ত বাহনখন চলাই থকা লোকজনৰ অনুজ্ঞাপত্ৰ সত্যাপন কৰিব।
  • এই কাম সম্পূৰ্ণ হোৱাৰ পাছত মেৰামতিকাৰীক বাহনখন মেৰামতিৰ কাম আগবঢ়াই নিবলৈ কৰ্ত্তৃত্ব প্ৰদান কৰা হ'ব। মেৰামতিৰ বিলৰ ধন সংশ্লিষ্ট গেৰেজক পোনে পোনে আদায় দিয়া হ'ব বুলি বা মেৰামতিৰ বাবে হোৱা খৰচ বীমাকৃত ব্যক্তিক পৰিশোধ কৰা হ'ব বুলি বীমা কোম্পানীয়ে প্ৰতিশ্ৰুতি দিব পাৰে।

নিজে কৰা ক্ষতিৰ দাবীৰ বাবে কি কৰিব লাগিব?

  • এটা দুৰ্ঘটনাৰ ফলত কোনো ব্যক্তিয়ে আঘাত পোৱাৰ ক্ষেত্ৰত অনুগ্ৰহ কৰি চিকিৎসা সাহায্যৰ ব্যৱস্থা কৰক।দুৰ্ঘটনাত যদি আন বাহন/ব্যক্তি জড়িত বৈ আছিল, সেই সকলৰ বিশদ তথ্যবোৰ টুকি ৰাখক।অনুগ্ৰহ কৰি দুৰ্ঘটনাৰ সময়ত হোৱা কোনো অৱহেলাৰ মনোভাৱ মানি নল'ব বা ক্ষতিপূৰণৰ অংকটোৰ প্ৰশ্নত কাকো কোনো ধৰণৰ কথা নিদিব।
  • আঘাত, মৃত্যু, তৃতীয় পক্ষৰ সম্পত্তি বিনষ্ট হোৱা, চুৰি, ডকাইতি, ঘৰত অনধিকাৰ প্ৰৱেশ আৰু বিদ্বেষপূৰ্ণ কাৰ্য্য, সাম্প্ৰদায়িক সংঘৰ্ষ, ধৰ্মঘট আৰু সন্ত্ৰাসবাদী কাৰ্য্যকলাপৰ বাবে হোৱা ক্ষতিৰ ক্ষেত্ৰত ততালিকে সংশ্লিষ্ট পুলিচ থানাত খবৰ দিয়াটো অত্যাৱশ্যকীয়।
  • যদি দুৰ্ঘটনাটো গুৰুতৰ প্ৰকৃতিৰ হয়, আৰু বাহনখন আঁতৰাব পৰা নাযায় তেন্তে ঘটনাস্থলীত বাহনখনৰ যথাযথ নিৰাপত্তা সুনিশ্চিত কৰক। অনুগ্ৰহ কৰি দুৰ্ঘটনাৰ পাছত আৰু বাহনখনৰ প্ৰয়োজনীয় মেৰামতি নকৰাকৈ বাহনখনৰ ইঞ্জিন ষ্টাৰ্ট কৰিবলৈ বা চলাই নিবলৈ চেষ্টা নকৰিব।
  • আপুনি বিচৰা মতে সমীপৰ এটা গেৰেজলৈ বাহনখন স্থানান্তৰিত কৰাৰ ব্যৱস্থা কৰক আৰু এটা বিস্তৃত প্ৰাককলন (শ্ৰমিকৰ বাবে হোৱা ভৰণি, অংশৰ তালিকা আৰু সিবিলাকৰ মূল্যৰ সৈতে) তৈয়াৰ কৰিবলৈ তেওঁলোকক কওক।
  • বাহনখনৰ জৰীপ নকৰালৈকে/এজন জৰীপকৰ্ত্তাই ক্ষতিৰ মূল্যায়ন নকৰালৈকে অনুগ্ৰহ কৰি বাহনধনৰ দুৰ্ঘটনাজনিত অৱস্থা সলনি নকৰিব বা মেৰামতি নকৰিব। লগতে কোনো সময়তে কোনো অংশ বা সহায়ক সামগ্ৰী যাতে নেহেৰায় তাক সুনিশ্চিত কৰিব।
  • কোনো দুৰ্ঘটনা বা ক্ষতিৰ কথা তৎক্ষণাৎ আমাক জনাওক।
  • অনুগ্ৰহ কৰি যথাযথভাৱে/সম্পূৰ্ণৰূপে পূৰণ কৰা দাবী প্ৰপত্ৰ আমাৰ ওচৰত দাখিল কৰক।
  • এনে এজন মেৰামতিকাৰীক পোনে পোনে ধনাদায় কৰাৰ সুবিধা ল'বলৈ নগদধনৰহিত সুবিধা সম্পৰ্কীয় নীতি-নিৰ্দেশনাৰ কথা জানিবলৈ আমাৰ সৈতে যোগাযোগ কৰক।
  • সত্যাপন আৰু ঘূৰাই দিয়াৰ বাবে দাখিল কৰিবলগীয়া নথি-পত্ৰ (ফটোকপিৰ এটা ছেটৰ সৈতে)
  • বাহন পঞ্জীয়ন বহীৰ মূল প্ৰতিলিপি (ফিটনেছ চাৰ্টিফিকেটৰ সৈতে, যদি সেইখন বেলেগ নথি)
  • ড্ৰাইভিং লাইছেঞ্চৰ মূল প্ৰতিলিপি
  • দাখিল কৰিবলগীয়া প্ৰলেখন
  • পুলিচৰ ওচৰত দাখিল কৰা অভিযোগৰ (এজাহাৰৰ) প্ৰতিলিপি
  • মেৰামতিৰ প্ৰাককলন
  • আপোনাৰ দাবীৰ প্ৰসংস্কৰণৰ বাবে আমি অতিৰিক্ত নথি-পত্ৰ বিচাৰিব পাৰে আৰু সেইটো নিৰ্ভৰ কৰিব দাবীৰ ওপৰত। অনুগ্ৰহ কৰি সেইবোৰ দাখিলৰ ব্যৱস্থা কৰক।
  • এজন জৰীপকৰ্ত্তা/মূল্যায়নকৰ্ত্তাৰদ্বাৰা আটাইবোৰ ক্ষতি/লোকচানৰ জৰীপ আৰু মূল্যায়ন কৰা হ'ব আৰু এই প্ৰক্ৰিয়া সম্পূৰ্ণ হোৱাৰ পাছতহে দাবীৰ গ্ৰহণযোগ্যতা আৰু দাবী মীমাংসাৰ উপায় সম্পৰ্কে সিদ্ধান্ত লোৱা হ'ব।

অনুগ্ৰহ কৰি মন কৰিবঃ দাবী প্ৰপত্ৰত আমাক আপোনাৰ শুদ্ধ আৰু সম্পূৰ্ণ যোগাযোগৰ বিশদ তথ্য (ঠিকনা/টেলিফোন নম্ৰ/মেইল ID) দিয়াটো সুনিশ্চিত কৰক। দুৰ্ঘটনাৰ সম্পৰ্কে আপুনি যদি কিবা জাননী বা চমন পাইছে (কিবা ফৌজদাৰী গোচৰৰ বিচাৰকাৰ্য্য বিষয়ক যদি তাৰ বাহিৰে) চেন্তে আবেদনৰ এটা প্ৰতিলিপিৰ সৈতে আমাৰ সৈতে যোগাযোগ কৰক। 

চুৰি বিষয়ক দাবীৰ ক্ষেত্ৰত কি কৰিব লাগিব?

  • আপোনাৰ বাহনখন যদি চুৰি হৈছে তেন্তে আপুনি কৰিবলগীয়া প্ৰথম কামটো হৈছে পুলিচৰ ওচৰত এটা অভিযোগ দাখিল কৰা।
  • এজাহাৰ দাখিলৰ পাছত লগে লগে আপুনি বাহন চুৰি হোৱাৰ কথাটো বীমা কোম্পানীৰ দৃষ্টিগোচৰ কৰক, এনে কৰিলে আপোনাৰ বাহন চোৰে আনৰ কিবা ক্ষতি কৰিলে সহায় পোৱা যাব। লগতে অনুগ্ৰহ কৰি মন কৰিব, আপুনি যদি পুলিচৰ ওচৰত এজাহাৰ দাখিল কৰা নাই তেন্তে আপোনাৰ বীমা কোম্পীনায়ে আপোনাৰ দাবী প্ৰসংস্কৰণ নকৰে।
  • আপুনি যেতিয়া আপোনাৰ বীমা কোম্পানীক কথাটো জনায়, তেতিয়া এজাহাৰৰ লগতে আপোনাৰ বাহনখনৰ ঋণ/লীজ বিষয়ত আটাইবোৰ বিশদ তথ্য আপোনাৰ বীমা কোম্পানীক প্ৰদান কৰক।
  • তেওঁলোকক প্ৰদান কৰক আপোনাৰ বাহনখনৰ এটা বিৱৰণ, মাইলেজ, আৰু আছে যদি ছাৰ্ভিচ ৰেকৰ্ড। লগতে আপোনাৰ বাহনৰ লগতে চুৰি হৈৱা ব্যক্তিগত সামগ্ৰীৰো এখন তালিকা দিয়ক।
  • চুৰিৰ কথা আপোনাৰ আঞ্চলিক পৰিবহণ কাৰ্য্যালয়ক (RTO) জনোৱাটোও গুৰুত্বপূৰ্ণ।
  • আপোনাৰ বিত্ত যোগানকাৰীক তৎক্ষণাৎ চুৰিৰ কথাটো জানিবলৈ দিয়ক আৰু আপোনাৰ বীমা কোম্পানীৰ সৈতে কথাটো পোনে পোনে আলোচনা কৰিবলৈ তেওঁলোকক কওক। ই আপোনাৰ দাবী মীমাংসাৰ প্ৰক্ৰিয়াটো ক্ষিপ্ৰ কৰিব।
  • পুলিচে যদি আপোনাৰ বাহনখন উদ্ধাৰ কৰিছে, তেন্তে সেই কথা আপোনাৰ বীমা কোম্পানীক জনাওক।
  • আপোনাৰ বাহনখন যদি উদ্ধাৰ কৰা হৈছে তেন্তে পলিচীৰ নিয়ম আৰু চৰ্ত্তাৱলী অনুসাৰে চুৰিৰ বাবে হোৱা বাহনখনৰ ক্ষতিৰ বাবে আৰু যদি কিবা তাৰ লগতে চুৰি হোৱা সামগ্ৰী আছে তেন্তে তাৰ ক্ষতিপূৰণ কৰিবলৈ বীমা কোম্পানী বাধ্য।
  • যদি বাহনখন উদ্ধাৰ কৰিব পৰা নাযায়, তেন্তে পুলিচে বিচাৰি নোপোৱাৰ প্ৰমাণপত্ৰ (NCT) আৰু আদালতে ফৌজদাৰী দণ্ড সংহিতাৰ ধাৰা 173 ৰ অধীনত এক চূড়ান্ত প্ৰতিবেদন দিব লাগিব।
  • এই মীমাংসাৰ ধনৰাশি ঠিক কৰা হ'ব বীমাকৃত ঘোষিত মূল্যৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি। অৱশ্যে ব্যৱহাৰ আৰু বজাৰ মূল্যৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি ই বেলেগ হ'ব পাৰে।

PrintPrintEmail this PageEmail this Page

বিশ্বজুৰি ২৪ ঘন্টা সহায়তা

আপুনি বিদেশত থকা সময়ত বিপদৰ প্ৰতিতো সময়ত আপোনাক সহায় কৰিবলৈ, ইফকো-টকিয়ৰ সাধাৰন বীমাই পি এইছ এম গ্লোবেলৰ লগত হাত মিলাইছে আৰু তেওঁলোকৰ ঠিকনা হৈছে

পাৰামাউন্ট স্বাস্থ্যসেৱা পৰিচালনা প্ৰাইভেট লিমিটেড
যাতায়তি স্বাস্থ্য বিভাগ
এলাই্ট অ'টো হাউছ, প্ৰথম মহলা,
৫৪-এ, এম ভাচাঞ্জি পথ
চকলা, আন্ধেৰী (ই), 
মুম্বাই- ৪০০০৯৩ 
Tel: 00 91 22 40004216 / 40004219
ট'ল ফ্ৰী: ১৮৬৬৯৭৮৫২০৫ (ইউ এছ এৰ ভিতৰত)
ফেক্স: ০০ ৯১ ২২ ৬৭০২১২৫৯/ ২৬০
E-Mail: travelhealth@phmglobal.com
 

 ইফকো-টকিয়ৰ সাধাৰন বীমাৰ নিবেদিত হেল্পলাইন নম্বৰ- ০০৯১২২৬৭৫১৫৫৫১

তদুপৰি, আপুনি ভ্ৰমন কৰা দেশ অনুসৰি বিনামূলীয়া টেলিফোনিক সেৱা উপলব্ধ

 

জন্মগত দেশ

আন্ত:ৰাষ্ট্ৰীয় অনুমতি সংকেত (+)

UIFN number

অষ্ট্ৰেলিয়া 11 800-80008400
অষ্ট্ৰিয়া 0 800-80008400
বেলজিয়াম 0 800-80008400
চীন 0 800-80008400
ডেনমৰ্ক 0 800-80008400
ফিনলেণ্ড 990 800-80008400
ফ্ৰান্স 0 800-80008400
জাৰ্মানী 0 800-80008400
হং-কং 1 800-80008400
হাঙ্গেৰী 0 800-80008400
আ্য়াৰলেণ্ড 0 800-80008400
ইজৰাইল 14 800-80008400
ইটালী 0 800-80008400
জাপান 001-010 800-80008400
জাপান 0033-010 800-80008400
জাপান 0061-010 800-80008400
জাপান 0041-010 800-80008400
দ: কোৰিয়া 1 800-80008400
দ: কোৰিয়া 2 800-80008400
মালয়েছিয়া 0 800-80008400
নেডাৰলেণ্ড 0 800-80008400
নিউজিলেণ্ড 0 800-80008400
নৰৱে 0 800-80008400
ফিলিপাইন 0 800-80008400
পৰ্টুগাল 0 800-80008400
ছিংগাপুৰ 1 800-80008400
স্পেইন 0 800-80008400
ছুইডেন 0 800-80008400
ছুইজাৰলেণ্ড 0 800-80008400
থাইলেণ্ড 1 800-80008400
ইংলেণ্ড 0 800-80008400

মূল দেশখনৰ পৰা কিয় UIFN নম্বৰ এটাত ডায়েল কৰিব লাগে

আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় যোগাযোগ কোড + UIFN নম্বৰ
উদাহৰণস্বৰূপে, যদিহে ITU UIFN নম্বৰটো ৮০০ ৮০০০৮৪০০, এই নম্বৰটো ডায়েল কৰিলে তাৰ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় যোগাযোগ কোড হ'ব + ৮০০ ৮০০০৮৪০০।
উদাহৰন স্বৰূপে: অষ্ট্ৰেলিয়াৰ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় যোগাযোগ কোড ০০১১, গতিকে সেই নম্বৰটো ডায়েল কৰা হ'ব এইদৰে ০০১১ ৮০০ ৮০০০ ৮৪০০।

PrintPrintEmail this PageEmail this Page

ব্যক্তিগত বীমা ক্লেইম

  • বীমাকৰ্তা কোম্পানীলৈ তাৎক্ষণিক সূচনা।
  • দুৰ্ঘটনামূলক মৃত্যু হ'লে বীমাকৃত মূলধন খিনি বীমাকৃতজনৰ বৈধ মনোনীত ব্যক্তি অথবা মনোনীতৰ বাবে নিযুক্ত ব্যক্তিক পৰিশোধ কৰা হয়। যদিহে বীমাকৃতজনে মনোনীত ব্যক্তিৰ নাম জমা কৰাত বিফল হয়, তেন্তে আদালতৰ পৰা সংগৃহীত উত্তৰাধিকাৰী প্ৰমাণপত্ৰ জৰুৰী হ'ব।

অন্য ক্লেইমৰ ক্ষেত্ৰত, বীমাকৰ্তা কোম্পানীবোৰে বীমাকৃতসকলক বিশেষজ্ঞৰ দ্বাৰা পৰীক্ষা কৰোৱাব পাৰে অথবা প্ৰয়োজন সাপেক্ষে বিষয়টো মেডিকেল বোৰ্ডলৈ প্ৰেৰণ কৰিব পাৰে, যিটোৰ ব্যয় বহন কৰিব বীমাকৰ্তা কোম্পানীয়ে।

অগ্নি / IAR প'লিচিৰ অধীনৰ ক্লেইম

  • প্ৰথমতে, বীমাকৃতজনে ক্ষতিৰ পৰিমাণ হ্ৰাস কৰিবলৈ সম্ভৱপৰ সকলো পদক্ষেপ ল'ব লাগে।
  • অগ্নি নিৰ্বাপক বাহিনীক তাৎক্ষণিকভাৱে খবৰ কৰিব লাগে।
  • সংঘৰ্ষকাৰী জনতা, ধৰ্মঘটকাৰী শ্ৰমিক, কোনো তৃতীয় পক্ষ অথবা সন্ত্ৰাসবাদীৰ দ্বাৰা কৰা দুৰ্ভাৱনাপূৰ্ণ বিনষ্টৰ কাৰণে অগ্নিকাণ্ড সংঘটিত হ'লে পুলিচৰ ওচৰত গোচৰ তৰিব লাগে।
  • বীমাকৰ্তা কোম্পানীক যিমান সোনকালে পাৰে জনাওক, কোনোপধ্যেই ২৪ তকৈ পলম নকৰিব।
  • প্ৰাসংগীক তথ্যৰ আলমত বীমাকৰ্তা কোম্পানীয়ে নিয়োগ কৰা পৰ্য্যৱেক্ষনকাৰীৰ সৈতে সহযোগিতা কৰক।
  • ঘূৰ্ণীবতাহ, বনাপানী আৰু প্লাৱনৰ বাবে হোৱা ক্ষতিৰ বাবে বতৰ বিজ্ঞান কেন্দ্ৰৰ প্ৰতিবেদন সংগ্ৰহ কৰক।
  • যদিহে প'লিচি "পুনৰ্বাহাল ভিত্তিত" থাকে, তেন্তে ক্ষতিগ্ৰস্থ সামগ্ৰীবোৰৰ মেৰামতি/ সাল-সলনি সম্পূৰ্ণ হোৱাৰ পিছত আৰু ক্লেইম পৰিশোধৰ বাবে বিল জমা কৰাৰ পিছত হে সেই ক্লেইম নিষ্পত্তি কৰা হয়।

চুৰিকাৰ্য্যৰ ক্লেইম/ টকাৰ বীমা/ বিশ্বস্বতা

  • ততালিকে পুলিচৰ ওচৰত গোচৰ দিয়ক আৰু চুৰি হোৱা সামগ্ৰীবোৰ যে উদ্ধাৰ কৰিব পৰা নাই তাৰ বাবে শুং-সূত্ৰহীন প্ৰমাণ পত্ৰ সংগ্ৰহ কৰক।
  • বীমাকৰ্তা কোম্পানীক যিমান সোনকালে পাৰে জনাওক।
  • যেতিয়া চুৰিমাল উদ্ধাৰ কৰা হ'ব তেতিয়া ক্লেইম কৰা ধনৰ পৰিমাণ পুনৰ ঘূৰাই পাবলৈ বীমাকৰ্তাই উপযুক্ত মূল্যৰ দলিল পত্ৰত এখন প্ৰতিশ্ৰুতি পত্ৰ -লেটাৰ অব্ চাব্ৰোগেচন-ৰ বাবে জোৰ কৰিব।
  • পুলিচৰ পৰা চূড়ান্ত প্ৰতিবেদন এখন বিচাৰক।
  • বীমাকৃতই সেই ঘটনাৰ দিনা হোৱা লোকচানৰ প্ৰমাণ দিবলৈ পৰ্য্যৱেক্ষণকাৰীৰ ওচৰত একাউন্টৰ সম্পূৰ্ণ বুক আৰু বিল সমূহ দাখিল কৰিব লাগিব।

যান্ত্ৰিক বিজুতি

  • বীমাকৰ্তাক ততালিকে জনাওক।
  • পৰীক্ষণৰ ব্যৱস্থা কৰাৰ বাবে ক্লেইমৰ জাননী আৰু মেৰামতিৰ সম্ভাৱ্য খৰছ বীমাকৰ্তাৰ ওচৰত দাখিল কৰিব লাগিব।
  • আংশিক লোকচানৰ ক্ষেত্ৰত, মূল্যহ্ৰাস ক্লেইম কৰা নহয় কিন্তু সামগ্ৰীবোৰ যদিহে বৰ্তমানৰ সেই দিনটোৰ ৰিপ্লেচমেন্টৰ মূল্যৰ বাবে বীমা কৰা নহয়, সেই সামগ্ৰীবোৰ বীমা অধীন বুলি গন্য কৰা হয় আৰু সেইমতে ক্লেইম পৰিমাণ সমানুপাতিকভাৱে হ্ৰাস কৰা হয়। মূল্য হ্ৰাস কেৱল সম্পূৰ্ণ লোকচান ক্লেইমৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰয়োগ কৰা হয়।
  • যদিহে কোনো ঘৰুৱা সামগ্ৰী আংশিকভাৱে ক্ষতিগ্ৰস্থ, তাক ব্যৱহাৰ কৰাৰ আগতে মেৰামতি কৰাব লাগে(বীমা কোম্পানীৰ অনুমোদন মৰ্মে), অন্যথা ভৱিষ্যতে কোনো ক্ষতি ক'ভাৰ কৰা নহয়।

বৈদ্যুতিক উপকৰনসমূহ

  • বীমাকৰ্তাক ততালিকে জনাওক।
  • পৰীক্ষণৰ ব্যৱস্থা কৰাৰ বাবে ক্লেইমৰ জাননী আৰু মেৰামতিৰ সম্ভাৱ্য খৰছ বীমাকৰ্তাৰ ওচৰত দাখিল কৰিব লাগিব।
  • আংশিক লোকচানৰ ক্ষেত্ৰত, সীমিত আয়ুস সীমাৰ সামগ্ৰীৰ বাহিৰে অন্যৰ সলনি কৰা পাৰ্টচৰ বাবদ মূল্যহ্ৰাসৰ হেতুকে কোনো মূল্য কৰ্তন কৰা নহ'ব, কিন্তু ৰক্ষা পৰা সামগ্ৰীৰ মূল্য একাউন্টৰ আওঁতালৈ অনা হ'ব।
  • যদিহে কোনো ঘৰুৱা সামগ্ৰী আংশিকভাৱে ক্ষতিগ্ৰস্থ, তাক ব্যৱহাৰ কৰাৰ আগতে মেৰামতি কৰাব লাগে(বীমা কোম্পানীৰ অনুমোদন মৰ্মে), অন্যথা ভৱিষ্যতে কোনো ক্ষতি ক'ভাৰ কৰা নহয়।

ঘৰুৱা সা-সামগ্ৰী অনা-নিয়াত/পৰাগমনত

  • ঘৰুৱা সামগ্ৰী অনা-নিয়া কাৰ্য্যত যদিহে কোনো ক্ষতিৰ সন্দেহ হয়, কেৰিয়াৰক খোলা সামগ্ৰী ডেলিভাৰী দিয়াৰ বাবে জোৰ কৰিব লাগে আৰু সামগ্ৰীবিলাকৰ প্ৰমানপত্ৰ বিচাৰিব লাগে।
  • ঘৰুৱা সামগ্ৰী অনা-নিয়া কাৰ্য্যত যদিহে কোনো ক্ষতি হয়, পুনৰোদ্ধাৰ অধিকাৰ সুৰক্ষিত কৰিবলৈ নিৰ্দিষ্ট সময়সীমাৰ ভিতৰত কেৰিয়াৰৰ বিৰুদ্ধে এটা মানিটেৰী ক্লেইম তুলিব লাগে , যাৰ অবিহনে সেই ক্লেইম গ্ৰাহ্য নহ'ব পাৰে।

সামুদ্ৰিক পৰাগমন ক্ষতি

  • আচল ইনভইচ আৰু পেকিং তালিকা- যদিহে ইনভইচৰ অংশ হয়।
  • অনা-নিয়া কাৰ্য্যত যদিহে কোনো ক্ষতিৰ সন্দেহ হয়, কেৰিয়াৰক খোলা সামগ্ৰী ডেলিভাৰী দিয়াৰ বাবে জোৰ কৰিব লাগে আৰু সামগ্ৰীবিলাকৰ প্ৰমানপত্ৰ বিচাৰিব লাগে।
  • আচল ল'ৰী প্ৰাপ্তি ৰছিদ (LR)/ লেডিং বিল (BL)- গুণগত মানদণ্ডৰ ক্ষতি হোৱা অথবা পৰাগমনত হেৰুওৱাৰ বাবে মন্তৱ্যৰে অধিগৃহীত।
  • ঘোষণা প'লিচিৰ ক্ষেত্ৰত- মালবস্তু খিনি ঘোষিত হোৱা উচিত আৰু অৱশিষ্টৰ সীমাৰ ভিতৰত বীমা কৰা উচিত।
  • পৰিবহনৰ জৰিয়তে অনি-নিয়া কৰোতে ক্ষতি/বিনষ্ট হ'লে পুনৰোদ্ধাৰৰ অধিকাৰ সুৰক্ষিত কৰিবলৈ নিৰ্দিষ্ট সমু-সীমাৰ ভিতৰত কেৰিয়াৰৰ বিৰুদ্ধে মানিটেৰী ক্লেইম তৰিব লাগে।
  • কেৰিয়াৰৰ পৰা বিনষ্ট/কম হোৱা প্ৰমাণ-পত্ৰ।
  • সেই ক্ষতি/বিনষ্টৰ প্ৰকৃতি, কাৰণ আৰু ব্যাপকতা নিশ্চিত কৰিবলৈ এজন পৰ্য্যৱেক্ষনকাৰী ( বীমাকৰ্তা কোম্পানীয়ে সন্মতি দিয়া) নিয়োগ কৰিব লাগে।

Download Motor Policy

Feedback